Journal of Philosophical Investigations
Educational Time Based on Heidegger's Approach to Temporality
Educational Time Based on Heidegger's Approach to Temporality

فلورا عسکری زاده؛ احمدعلی حیدری

دوره 16، شماره 41 ، دی 1401، ، صفحه 34-48

https://doi.org/10.22034/jpiut.2022.53557.3367

چکیده
  In this article, an attempt has been made to analyze the issue of time in education. First, to explore the nature of this concept, the distinction between the temporality of Being [Temporality] and the temporality of beings [temporality] which were distinguished by Heidegger, is discussed. Second, it’s indicated that the moment of vision is the authentic ...  بیشتر
معنای فردیت و تعادل تراژیک در اشعار حافظ (نگرشی به اشعار حافظ از دیدگاه امر دیونیزوسی و آپولونی در فلسفه‌ هنر نیچه)
معنای فردیت و تعادل تراژیک در اشعار حافظ (نگرشی به اشعار حافظ از دیدگاه امر دیونیزوسی و آپولونی در فلسفه‌ هنر نیچه)

احمدعلی حیدری؛ علی عزیزیان

دوره 13، شماره 26 ، خرداد 1398، ، صفحه 123-146

https://doi.org/10.22034/jpiut.2019.8027

چکیده
  تعادل تراژیک در فلسفه هنر نیچه عبارت از جمع و تعادل بین امر دیونیزوسی و آپولونی است. امر دیونیزوسی نیرو و میل به یگانگی با امر خاستگاهی و آری­گویی به آن و امر آپولونی همین آری­گویی در قالب زندگی ا­ست. ...  بیشتر
جایگاه منطق در تقسیم‌بندی علوم ارسطو
جایگاه منطق در تقسیم‌بندی علوم ارسطو

احمدعلی حیدری؛ مهدی هاتف

دوره 6، شماره 10 ، اردیبهشت 1391، ، صفحه 63-96

چکیده
  ارسطو در جاهای مختلف آثارش، به تناسب بحث، علوم را به اقسام و شاخه‌هایی تقسیم می‌نماید. وی اولین کسی است که منطق را تدوین و به عنوان یک علم عرضه نموده است. اما در میان تقسیم بندیهایی که ارسطو از علوم بدست ...  بیشتر
هم‌ارزی تکامل نهاد اخلاق در فرد و نوع با رجوع به اندیشة فروید
هم‌ارزی تکامل نهاد اخلاق در فرد و نوع با رجوع به اندیشة فروید

احمدعلی حیدری؛ مهدی هاتف

دوره 6، شماره 10 ، اردیبهشت 1391، ، صفحه 97-116

چکیده
  تبیین فروید از نهاد اخلاق و نسبت آن با روان آدمی در دو پروژه جداگانه صورت می­پذیرد. در پروژه نخست استقرار احساس اخلاقی در روان فرد توضیح داده می‌شود و در دیگری توضیحی برای چند و چون پیدایش و استمرار ...  بیشتر