Journal of Philosophical Investigations
Beyond Metanarratives and Universal Ideologies: Exploring Postmodernist Educational Concepts for Autonomy in Iranian EFL Context
Beyond Metanarratives and Universal Ideologies: Exploring Postmodernist Educational Concepts for Autonomy in Iranian EFL Context

وحید نوروزی لارساری

دوره 17، شماره 45 ، دی 1402، ، صفحه 215-230

https://doi.org/10.22034/jpiut.2024.60268.3692

چکیده
  Postmodernism represents skepticism toward metanarratives and universal ideologies that dominated the modernist era. The study focuses on three key postmodernist concepts - alternative assessment, process syllabi, and self-directed learning. Alternative assessment emphasizes evaluating the learning process over summative testing. Process syllabi focus on the ...  بیشتر
ساختارشکنی تعلیم و تربیت دینی در عصر پست‌مدرن
ساختارشکنی تعلیم و تربیت دینی در عصر پست‌مدرن

ندا محجل؛ محمد اصغری

دوره 17، شماره 43 ، مرداد 1402، ، صفحه 199-210

https://doi.org/10.22034/jpiut.2023.57665.3577

چکیده
  در این مقاله سعی داریم نشان دهیم که در عصر پست­مدرن با به زیر سوال رفتن مبانی هستی­شناختی الهیات و نفی مطلق­انگاری و استقبال از کثرت­گرایی و نسبی­انگاری، تعلیم و تربیت دینی در چارچوبی ضدواقع ...  بیشتر
Derrida's Deconstruction and Environmental Graphics: Examination and Analysis Case Study of the Mental Image of Tourists in Isfahan
Derrida's Deconstruction and Environmental Graphics: Examination and Analysis Case Study of the Mental Image of Tourists in Isfahan

سمیرا فیضی؛ فواد حبیبی؛ عباس مسعودی؛ سید صادق زمانی

دوره 16، شماره 41 ، دی 1401، ، صفحه 324-347

https://doi.org/10.22034/jpiut.2022.52118.3252

چکیده
  Background and Aim: Derrida's Deconstruction has key elements in the schema that affect current realms of environmental graphics. The challenges in current urban life require that graphic science gets involved, at some level, in the architecture and the environment. Therefore, the purpose of the current study was to examine the effects of using key elements of ...  بیشتر
رجیو امیلیا: رویکردی پست مدرن به تعلیم و تربیت اوان کودکی
رجیو امیلیا: رویکردی پست مدرن به تعلیم و تربیت اوان کودکی

سید امیر قاسم تبار

دوره 16، شماره 39 ، شهریور 1401، ، صفحه 40-58

https://doi.org/10.22034/jpiut.2022.52571.3297

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر با هدف تبیین و تفسیر رویکرد رجیو امیلیا بر اساس مفروضه­ها و باورهای اساسی فلسفه پست­مدرن انجام شد.روش پژوهش: برای انجام پژوهش از روش تحلیلی- استنتاجی استفاده شد. حیطه پژوهش حاضر تمامی ...  بیشتر
Philosophical and Epistemological Foundations of Contextualism in Postmodern Urban design and architecture
Philosophical and Epistemological Foundations of Contextualism in Postmodern Urban design and architecture

حسین سعدلونیا؛ محمد حسن یزدانی؛ قاسم زارعی؛ رحیم حیدری چیانه

دوره 15، شماره 36 ، آبان 1400، ، صفحه 328-343

https://doi.org/10.22034/jpiut.2020.42156.2681

چکیده
  In this essay I present a new and empirically-testable strategy for completing quantum mechanics. In recent decades, urban design and architecture disciplines witnessed plenty of theories and school development. Primarily, those disciplines are inspired by philosophical perspectives. Thus, it is required to have a good deal of perception on the philosophical ...  بیشتر
Postmodernism, Philosophy and Literature
Postmodernism, Philosophy and Literature

حسین صبوری

دوره 12، شماره 24 ، مهر 1397، ، صفحه 271-285

چکیده
  No special definite definition does exist for postmodernism however it has had an inordinate effect on art, architecture, music, film, literature, philosophy, sociology, communications, fashion, and technology. The main body of this work can be seen as an admiration and reverence for the values and ideals associated with postmodern philosophy as well as postmodern ...  بیشتر
بررسی امکان و توضیح وقوع بهره‎گیری از روش‌شناسی‌های پست مدرن در الهیات
بررسی امکان و توضیح وقوع بهره‎گیری از روش‌شناسی‌های پست مدرن در الهیات

عبدالمجید مبلغی

دوره 12، شماره 23 ، شهریور 1397، ، صفحه 137-155

چکیده
  این نوشتار در پی توضیح امکان بهره‌گیری از روش‌شناسی‌های پست مدرن در الهیات است. انجام این مهم در نوشتار پیش‌روی در سه عرصه توضیح زمینه‌های‌ نظری حاکم بر دیدگاه-های مخالف با امکان چنین بهره‌گیری‌هایی، ...  بیشتر