دوره 17 (1402)
دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1396)
دوره 10 (1395)
دوره 9 (1394)
دوره 8 (1393)
دوره 7 (1392)
دوره 6 (1391)
دوره 5 (1390)
دوره 4 (1389)
دوره 3 (1388)
دوره 2 (1387)
دوره 1 (1386)
کلیدواژهها = %D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF
تعداد مقالات: 4
بررسی تحلیلی ایده بیلدونگ هردر و استنتاج مؤلفههای مفهومی تربیت بر پایه آن
دوره 17، شماره 43 ، مرداد 1402، ، صفحه 176-198
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی تحلیلی مفهوم بیلدونگ مورد نظر هردر میباشد که با مبنا قراردادن آن بتوان برای نظام تعلیم و تربیت مؤلفههای مفهومی نوینی ارائه داد. هردر با عنایت به تاریخ و فرهنگ غایتی را برای ... بیشترتأملی در باب تفسیر کاهیل از نکته اخلاقی و فرهنگی رساله ویتگنشتاین
دوره 16، شماره 38 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 389-419
چکیده
بر اساس رساله منطقی فلسفی ویتگنشتاین، گزاره های علوم طبیعی کل گزاره های معنادار زبان اند، و بنابراین گزاره اخلاقی وجود ندارد، چرا که سخن گفتن از اخلاقیات معیار معناداری گزاره ها -که عبارت است از ... بیشترنیچه؛ فیلسوفِ فرهنگ یا ضدفرهنگ؟
دوره 14، شماره 33 ، بهمن 1399، ، صفحه 1-16
چکیده
عنوان مقالۀ حاضر به دقیقترین شکل پروبلماتیک اصلی آن را بیان میکند. در همین راستا، این متن از کاربردهای مختلف فرهنگ (پرورش، فرهیختن، تمدن و غیره) نزد نیچه آغاز میکند. نیچه، از نخستین متون جدیاش، ... بیشترنظریة انتقادی فرانکفورت و نقد فرهنگ جدید
دوره 3، شماره 214 ، اسفند 1388، ، صفحه 135-148