Journal of Philosophical Investigations
ساختارشکنی تعلیم و تربیت دینی در عصر پست‌مدرن
ساختارشکنی تعلیم و تربیت دینی در عصر پست‌مدرن

ندا محجل؛ محمد اصغری

دوره 17، شماره 43 ، مرداد 1402، ، صفحه 199-210

https://doi.org/10.22034/jpiut.2023.57665.3577

چکیده
  در این مقاله سعی داریم نشان دهیم که در عصر پست­مدرن با به زیر سوال رفتن مبانی هستی­شناختی الهیات و نفی مطلق­انگاری و استقبال از کثرت­گرایی و نسبی­انگاری، تعلیم و تربیت دینی در چارچوبی ضدواقع ...  بیشتر
وحدت به مثابۀ ایده آل فلسفۀ هگل
وحدت به مثابۀ ایده آل فلسفۀ هگل

علیرضا نصیرزاده بکرآباد؛ محمد اصغری

دوره 16، شماره 39 ، شهریور 1401، ، صفحه 533-545

https://doi.org/10.22034/jpiut.2022.47428.2941

چکیده
  این مقاله بر آن است تا وحدت مورد نظر هگل، «وحدتِ این‌همانی و این‌نه‌آنی» (The Unity of Identity and Difference) یا «وحدتِ ویژگی‌های ظاهراً متضاد در یک کلِ منسجمِ واحد» را در راستای مسألۀ اصلی فلسفۀ هگل ...  بیشتر