Journal of Philosophical Investigations
تبیین الگوی نظری مشاوره فلسفی در تعلیم و تربیت برمبنای خردورزی و دیالوگ سقراطی
تبیین الگوی نظری مشاوره فلسفی در تعلیم و تربیت برمبنای خردورزی و دیالوگ سقراطی

سید حسام حسینی؛ اکبر رهنما؛ مهدی سبحانی نژاد

دوره 16، شماره 40 ، آبان 1401، ، صفحه 86-110

https://doi.org/10.22034/jpiut.2022.52473.3309

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف تبیین الگوی نظری مشاوره فلسفی در تعلیم و تربیت بر مبنای خردورزی و دیالوگ سقراطی صورت گرفت.روش پژوهش: نوع پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از لحاظ رویکرد، کیفی می­باشد و جهت تبیین هدف ...  بیشتر
تبیین پدیدارشناختی ادراک معلّمان سرآمد از ابعاد و مؤلفه‌های فلسفه معلّمی خود
تبیین پدیدارشناختی ادراک معلّمان سرآمد از ابعاد و مؤلفه‌های فلسفه معلّمی خود

سیده نسرین حسینی؛ سید حسام حسینی؛ مهدی سبحانی‌نژاد؛ فاتح محمدی نیک

دوره 16، شماره 39 ، شهریور 1401، ، صفحه 331-349

https://doi.org/10.22034/jpiut.2022.52642.3316

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف تبیین ابعاد و مؤلفه­های مبین فلسفه معلّمی، از تجارب زیسته معلّمان سرآمد صورت گرفت.روش پژوهش: نوع پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از لحاظ رویکرد، کیفی می­باشد و برای دستیابی به هدف ...  بیشتر