Journal of Philosophical Investigations
Reflecting the Hero's Confusion in Sartre's Existentialist Attitude: conditions of appearance and characteristics
Reflecting the Hero's Confusion in Sartre's Existentialist Attitude: conditions of appearance and characteristics

اسماعیل بنی اردلان؛ عطاالله کوپال؛ سعیده آجربندیان

دوره 16، شماره 41 ، دی 1401، ، صفحه 423-437

https://doi.org/10.22034/jpiut.2022.53808.3384

چکیده
  The current article discusses the issue that the hero in Sartre's existentialist attitude lives alone and confused in an absurd world where moral foundations are not very important. He is forced to choose and by choosing values, he creates his desired ethics and by this means he invites others to those self-created values. In this way, Sartre gives a new meaning ...  بیشتر
مقایسه آرای دیونوسیوس مجعول و سهروردی درباره زیبایی
مقایسه آرای دیونوسیوس مجعول و سهروردی درباره زیبایی

پروانه قریب گرکانی؛ اسماعیل بنی اردلان؛ شمس الملوک مصطفوی

دوره 15، شماره 35 ، شهریور 1400، ، صفحه 203-225

https://doi.org/10.22034/jpiut.2020.42130.2679

چکیده
  نوشته­های دیونوسیوس مجعول آمیزه­ای از اندیشه­های مسیحیت، فلسفه متاخر یونان و عمدتا فلسفه نو­افلاطونی است که به دلیل تعالی­گرایی او به آسانی با دین تلفیق شده است. شرح دیدگاه دیونوسیوس درباره ...  بیشتر
The Historical study and gradual change of Art with the emphasis on theory of End of Art in Hegel's Thought
The Historical study and gradual change of Art with the emphasis on theory of End of Art in Hegel's Thought

علی شکرخوار؛ اسماعیل بنی اردلان

دوره 14، شماره 32 ، آذر 1399، ، صفحه 303-315

https://doi.org/10.22034/jpiut.2020.8028

چکیده
  In Hegel's view art is not just an artistic creation. Art is an introduction to liberation. Today, Hegel's philosophy is a substitute for many challenging issues, and also an obsolete for past points, Hegel interprets works of art with key elements of his philosophy such as "absolute", "freedom" and "consciousness." Hegel divides the history of the transformation ...  بیشتر