دوره 17 (1402)
دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1396)
دوره 10 (1395)
دوره 9 (1394)
دوره 8 (1393)
دوره 7 (1392)
دوره 6 (1391)
دوره 5 (1390)
دوره 4 (1389)
دوره 3 (1388)
دوره 2 (1387)
دوره 1 (1386)
کلیدواژهها = culture
تعداد مقالات: 5
Philosophical-Psychological Approach to Culture and Education
دوره 17، شماره 45 ، دی 1402، ، صفحه 90-98
چکیده
Education is a continually developing activity, it shapes the way an individual develops their attitudes, thoughts and behavior. Education is not just about being literate but it is an overall development of the person in every aspect of their lives. A society's educational system can be greatly linked to its culture as the culture that one is in have an affect ... بیشتربررسی تحلیلی ایده بیلدونگ هردر و استنتاج مؤلفههای مفهومی تربیت بر پایه آن
دوره 17، شماره 43 ، مرداد 1402، ، صفحه 176-198
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی تحلیلی مفهوم بیلدونگ مورد نظر هردر میباشد که با مبنا قراردادن آن بتوان برای نظام تعلیم و تربیت مؤلفههای مفهومی نوینی ارائه داد. هردر با عنایت به تاریخ و فرهنگ غایتی را برای ... بیشترFarabi’s Perspective on Global Peace
دوره 16، شماره 41 ، دی 1401، ، صفحه 302-309
چکیده
Does it sound plausible to obtain a strategy for global peace in Farabi’s political philosophy? Put another way, could we procure a common language leading to peace among all cultures and religions, according to Farabi? Farabi’s utopia (al-madīnat al-fāḍila), literally meaning ‘the excellent state’, consists of five levels. On the ... بیشترتأملی در باب تفسیر کاهیل از نکته اخلاقی و فرهنگی رساله ویتگنشتاین
دوره 16، شماره 38 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 389-419
چکیده
بر اساس رساله منطقی فلسفی ویتگنشتاین، گزاره های علوم طبیعی کل گزاره های معنادار زبان اند، و بنابراین گزاره اخلاقی وجود ندارد، چرا که سخن گفتن از اخلاقیات معیار معناداری گزاره ها -که عبارت است از ... بیشترنیچه؛ فیلسوفِ فرهنگ یا ضدفرهنگ؟
دوره 14، شماره 33 ، بهمن 1399، ، صفحه 1-16