Journal of Philosophical Investigations
بررسی دیدگاه حوزه فردی راسل در ادبیات تعلیمی
بررسی دیدگاه حوزه فردی راسل در ادبیات تعلیمی

حسین افلاکی فرد

دوره 16، شماره 39 ، شهریور 1401، ، صفحه 283-300

https://doi.org/10.22034/jpiut.2022.52695.3330

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی بررسی دیدگاه حوزه فردی راسل در ادبیات تعلیمی است.روش پژوهش: این پژوهش که از نظر ماهیت، کاربردی است و برای انجام آن از روش تحلیلی ـ توصیفی از نوع بررسی اسناد (تحلیل محتوا) استفاده ...  بیشتر
تبیین و نقد رویکرد پارادایمی در اندیشه‌های تربیتی غرب
تبیین و نقد رویکرد پارادایمی در اندیشه‌های تربیتی غرب

محمد ربیع سام خانیان؛ ایراندخت فیاض

دوره 14، شماره 33 ، بهمن 1399، ، صفحه 166-188

https://doi.org/10.22034/jpiut.2020.40597.2608

چکیده
  انجام مؤثر فعالیت­های تربیتی مستلزم کسب نظریه‌های تربیتی است. در طول تاریخ از گذشته تا به امروز نظریه­های متعددی در حوزه‌ی تعلیم و تربیت پدید آمده است. درک و فهم این نظریه‌ها کار ساده و آسانی نیست. ...  بیشتر