Journal of Philosophical Investigations
ایدۀ زبان اندیشه در محکمۀ ویتگنشتاین
ایدۀ زبان اندیشه در محکمۀ ویتگنشتاین

حسین شقاقی

دوره 17، شماره 44 ، آذر 1402، ، صفحه 448-466

https://doi.org/10.22034/jpiut.2023.56365.3526

چکیده
  ویتگنشتاین در کتاب تحقیقات فلسفی طیف وسیعی از نظریات کلاسیک و معاصر را در باب زبان مورد انتقاد قرار می­دهد. در اینجا سعی خواهیم کرد با معرفی­ای اجمالی از آنچه تحت عنوان نظریه «زبان اندیشه» (یا ...  بیشتر
بررسی چگونگی مجال یادگیری دادن و تحلیل مراحل و ابعاد آن در الگوی تدریس هیدگر
بررسی چگونگی مجال یادگیری دادن و تحلیل مراحل و ابعاد آن در الگوی تدریس هیدگر

سید ضیاء الدین میری؛ حسن مهرنیا؛ علی لطیفی

دوره 16، شماره 39 ، شهریور 1401، ، صفحه 301-316

https://doi.org/10.22034/jpiut.2022.51460.3197

چکیده
  نوشتار حاضر به دنبال بررسی الگوی تدریسِ مارتین هیدگر، به‌عنوان یکی از مؤثرترین فیلسوفان اگزیستانسِ قرن بیستم است. هیدگر، فرآیند تدریس را منادی به «مجالِ یادگیری‌دادن» تعریف می‌کند و آموختنِ ...  بیشتر
رویکرد هرمنوتیکی به یادگیری کوانتومی
رویکرد هرمنوتیکی به یادگیری کوانتومی

احسان صباغی نوش آبادی؛ حسن رستگارپور؛ مجید علی عسگری

دوره 15، شماره 35 ، شهریور 1400، ، صفحه 159-181

https://doi.org/10.22034/jpiut.2021.46891.2895

چکیده
  این پژوهش با هدف تعیین مؤلفه‌های نظریه ‌کوانتومی و با جستجو در داده‌های‌ اولیه منابع گزینش ‌شده بر اساس پاردایم ‌کوانتومی و با روش پژوهش هرمنوتیک‌‌ فلسفی، در پی این سوال بوده ‌است که از دیدگاه‌ ...  بیشتر