دوره 17 (1402)
دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1396)
دوره 10 (1395)
دوره 9 (1394)
دوره 8 (1393)
دوره 7 (1392)
دوره 6 (1391)
دوره 5 (1390)
دوره 4 (1389)
دوره 3 (1388)
دوره 2 (1387)
دوره 1 (1386)
کلیدواژهها = Justice
تعداد مقالات: 6
Methods of Racism in Modern Philosophy
دوره 16، شماره 41 ، دی 1401، ، صفحه 257-270
چکیده
The deepest and most rooted form of racism can be found in the Bible which claims the superiority of a race as God's demand or divine destination. But this idea survived in modern philosophy by appeal to the different methods. In this paper I will introduce methods of justifying racism, most of which are in the philosophical context. Legal racism claims that ... بیشترفلسفه سیاسی و مواجهه با کرونا؛ مواجهه با همهگیری ویروسی کووید-19 از منظر فلسفه سیاسی معاصر
دوره 14، شماره 31 ، مرداد 1399، ، صفحه 137-161
چکیده
این نوشتار به بررسی ظرفیت نظریههای فلسفه سیاسی معاصر در مواجهه با ویروس کووید-19 میپردازد. جهت انجام این مهم نویسنده به پیشهاد طبقه بندی ویژهای برای فهم تنوع حاکم بر منطق اقدام و عمل در حوزه عمومی ... بیشترخطای تراژیک و مسألۀ عدالت در تراژدیهای سهگانۀ سوفوکلس
دوره 14، شماره 31 ، مرداد 1399، ، صفحه 412-435
چکیده
در تراژدیهای یونان با شکلی از عدالت و تقدیر کیهانی روبهروییم که برای ما غریب مینماید. اودیپوس به سبب گناه نادانستهاش خود را مجازات میکند. آنتیگون کفارۀ اعمال اعضای خانوادۀ خود را میپردازد. ... بیشترAn Argument in Defense of Voluntary Euthanasia
دوره 13، شماره 28 ، آبان 1398، ، صفحه 221-234
چکیده
One of the most challenging issues in medical ethics is a permission or prohibition of euthanasia. Is a patient with an incurable disease who has lots of pain permitted to kill oneself or ask others to do that? The main reason advanced by the opponents is the absolute prohibition of murder. Accordingly, the meaning of murder plays a key role in determining the ... بیشترافلاطون و راولز: عدالت در فرد یا در جامعه؟
دوره 9، شماره 16 ، اردیبهشت 1394، ، صفحه 197-213
چکیده
مفهوم عدالت، آنگونه که در کتاب جمهوری آمده است، برای افلاطون، مفهومی انتزاعی و زاییدهی ذهن است که سقراط با استفاده از روش ماماییاش میکوشد تا آن را خلق کند. در واقع، افلاطون اگرچه بحث راجع به عدالت ... بیشترنسبت فضیلت با سعادت در نظام اخلاقی افلاطون
دوره 2، شماره 203 ، شهریور 1387، ، صفحه 135-159