Journal of Philosophical Investigations
Beyond Metanarratives and Universal Ideologies: Exploring Postmodernist Educational Concepts for Autonomy in Iranian EFL Context
Beyond Metanarratives and Universal Ideologies: Exploring Postmodernist Educational Concepts for Autonomy in Iranian EFL Context

وحید نوروزی لارساری

دوره 17، شماره 45 ، دی 1402، ، صفحه 215-230

https://doi.org/10.22034/jpiut.2024.60268.3692

چکیده
  Postmodernism represents skepticism toward metanarratives and universal ideologies that dominated the modernist era. The study focuses on three key postmodernist concepts - alternative assessment, process syllabi, and self-directed learning. Alternative assessment emphasizes evaluating the learning process over summative testing. Process syllabi focus on the ...  بیشتر
سازگاری خودآیینی با آتوریته دینی
سازگاری خودآیینی با آتوریته دینی

مجید دهقان؛ محمد سعیدی مهر

دوره 14، شماره 31 ، مرداد 1399، ، صفحه 437-458

https://doi.org/10.22034/jpiut.2019.29566.2121

چکیده
  خودآیینی از کانت به بعد فضیلتی عقلانی ‌به شمار می‌آید که فرد را مستقل از دیگری دارای توانایی انتخاب و تصمیم‌گیری در حوزه‌هایی مانند اخلاق، سیاست و معرفت فرض می‌کند. شخص خودآیین با این تعریف در مقابل ...  بیشتر
جایگاه زن در تفکر اسپینوزا و کانت
جایگاه زن در تفکر اسپینوزا و کانت

فاطمه بختیاری

دوره 14، شماره 30 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 20-37

https://doi.org/10.22034/jpiut.2019.32096.2246

چکیده
  اسپینوزا، فیلسوف هلندی قرن هفدهم و کانت، قهرمان عصر روشنگری، در آثار خود در باب زنان و تفاوتشان با مردان بحث کرده اند. اسپینوزا در فقرات محدودی به بحث زنان و اختلاف جنسیتی مابین انسان‌ها اشاره کرده است ...  بیشتر