اژدری، فاطمه و یوسفی، فریده. (1400). نقش واسطهای خودکارآمدی در رابطه بین ذهنآگاهی و درگیری تحصیلی. مجله مطالعات آموزش و یادگیری. 13(2)، 73-100.
اسلامی، ادریس. (1396). رویکرد شخصگرا به تربیت اخلاقی و اهداف آن. فلسفه تربیت. 2(1) 29-69.
اقدامی، زهرا و یوسفی، فریده. (1397). رابطه بین نیازهای اساسی روانشناختی و درگیری تحصیلی با واسطهگری خودکارآمدی تحصیلی. فصلنامه مطالعات روانشناسی تربیتی، 15 (29). 37-29.
امین بیدختی، علیاکبر؛ فتحی واجارگاه، کورش و مرادی، سعید. (1396). تحلیل ساختاری مؤلفههای مدیریت مدرسهمحور مبتنی بر نظریهپردازی تطبیقی، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 8 (1)، 27-50.
اورنگ، طاهره؛ آزاد فلاح، پرویز و داکام، محمود. (1396). بررسی الگوهای سازوکارهای دفاعی با توجه به میزان تفکر خلاق. مجله تازههای علوم شناختی. 12، 45-58.
آئینی، پوریا و محمدی پویا، فرامرز. (1402). تاریخمندی در اندیشه هایدگر و دلالتهای آن در تعلیموتربیت. دو فصلنامه فلسفه تربیت. 8 (8) ، 29-51.
بازگیر، زانیار؛ ازکات، عادل و صالحی، مهدی. (1399). مدیریت مدرسه محور: موانع و راهکارها ؛ پژوهشی پدیدارشناسانه، مدیریت مدرسه، 8(4)، 91-104.
باقریانفر، مهدی. (1394). کاربرد فناوری در آموزش مهارتهای تفکر. ماهنامه رشد تکنولوژی آموزشی، 30(8)، 6-9.
تلخابی، محمود؛ باقری، خسرو؛ بزرگی، آزاده؛ صحافی، لاله و محمدی، آزاد. (1395). انسجام بین شناخت و هیجان در تربیت، فصلنامه تازههای علوم شناختی. 18(3)، 68-79.
جعفری، سکینه. (1400). مدل مدیریت مدرسهمحور بر اساس سند تحول بنیادین. فصلنامه علمی مدیریت بر آموزش سازمانها، 10(2)، 187-223.
جلیلینیا، فروز؛ احمدی، پروین و صمدی، پروین. (1403). طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی مسألهمحور مبتنی بر رویکرد زیباییشناسی در دوره ابتدایی. مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی.17(1)، 213-238.
جلوهگر، افسانه؛ کارشکی، حسین و اصغری نکاح، سیدمحسن. (1393). تأثیر آموزش خودتنظیمی بر حل مسئله اجتماعی کودکان پیش دبستانی دختر و پسر. مجله پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری.1(4)، 155-166.
حسنی، محمد. (1393). بررسی سیر تحولات برنامه درسی تربیت اخلاقی در ایران با تأکید بر دوره عمومی، فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. 8(33)، 8-35.
خاقانی اصفهانی، محمد؛ ابنالرسول، سیدمحمدرضا و صادقی، رقیه. (1394). تحلیل تطبیقی کاربست رئالیسم جادویی در دو رمان «حارس المدینة الضائعة» و «کولی کنار آتش»، کاوشنامه ادبیات تطبیقی، (17)51-74.
خلیلی، حسینعلی؛ ظریف صنایعی، ناهید؛ مهرابی، مانوش و شایان، زهرا. (1400). مقایسه اثربخشی مداخله آموزشی تکنولوژیمحور مبتنی بر مورد با شیوه حضوری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 21، ۳۳۵-۳۴۴.
خلیلی، سلیمه؛ افشار، محمود و عباسی، لیلا. (1390). بررسی تعلیم و تربیت اخلاقی از دیدگاه ابن سینا: یک مقاله مروری. فصلنامه تاریخ پزشکی. 3(8)، 141-172.
رجبی، اکرم؛ صدرایی، رقیه و فرزاد، عبدالحسین. (1400). بررسی تطبیقی مؤلفههای رئالیسم جادویی رمانهای «قلمرو این عالم و قرن روشنفکری» کارپانتیه و «روزگار سپری شده مردم سالخورده دولتآبادی»، پژوهش ادبیات معاصر جهان، 26(2)، 856-890.
رهنما، اکبر و زباندان، مصطفی. (1402). بررسی تطبیقی دلالتهای تربیتی در سه رویکرد مدرن، پستمدرن و متامدرنیسم. نشریه مطالعات ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، 6 (1)، 2327 – 2349.
زارعی، مهسان؛ معتضد بال، فهیمه و میرزاکوچک خوشنویس، احمد. (1400). ارایه الگویی جهت ارزیابی تأثیر عوامل مهم مدرسه سبز بر یادگیری دانشآموزان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی. 2(15)، 1-22.
زباندان، مصطفی؛ عابدی، عینالله و قادری، مصطفی. (1401). تبیین مبانی نظریۀ متامدرن و دلالتهای آن در تعریف عناصر برنامه درسی. دوفصلنامه فلسفه تربیت. 7(2)، 25 -53.
زباندان، مصطفی؛ میرزامحمدی، محمدحسن و فرمهینی فراهانی محسن. (1401). ارائه مبانی، اهداف، اصول و روشهای اخلاقی برای متامدرنیسم. غربشناسی بنیادی، 13(2)، 1 –27.
سرمدی، محمدرضا و معصومیفرد، مرجان. (1394). جایگاه عدالت آموزشی در تحول نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر سازندهگرایی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 3(1)، 63-70..
سلیمانی داودلی، غلامعلی. خرمایی، فرهاد. جوکار، بهرام و حسین چاری، مسعود. (1397). بررسی اثربخشی روش آموزش خواندن بر اساس نظریه یادگیری مغزمحور. فصلنامه علمی تدریس پژوهی. 7(4)، 132-149.
شیرزادی، زهرا و وحیدی، زهرا. (1402). تحلیل محتوای کتب مطالعات و فارسی ششم ابتدایی از جهت توجه به مولفههای اخلاق حرفهای. نشریه پژوهش در آموزش ابتدایی، 5 (10)، 127 -142.
ظریف صنایعی، ناهید. (1390). بررسی و مقایسه مکاتب یادگیری در طراحی دروس الکترونیکی. مجله میان رشتهای آموزش مجازی در علوم پزشکی، 2(3)، ۶۰-۵۱.
عالی، مرضیه و همکاران. (1391). تبارشناسی انضباط در مدرسه (مبتنی بر مناسبات قدرت، دانش در دیدگاه میشل فوکو). پایاننامه دکتری رشته فلسفه تعلیم و تربیت. دانشگاه فردوسی مشهد.
غفاری، ارسلان و غفاری، ابوالفضل. (1394). بررسی رابطه آزادی و انضباط در فرآیند تربیت از دیدگاه کانت و روسو، فصلنامه ارزششناسی در آموزش، 1(1)، 96-106 .
فتحی، محمدرضا. (1398). نظریه سازندهگرایی اجتماعی و دلالتهای آن برای فرایند یادگیری و تدریس. مجله پژوهشهای آموزش و یادگیری. 4(15)، 86-100.
قاسمیپور، قدرت؛ جوکار، منوچهر و شیروانی، مرضیه. (1399). زمینههای رویآوری نویسندگان ایرانی به رئالیسم جادویی، ادبیات پارسی معاصر، 10(2)، 294-273 .
قدمی، مجید. (1391). آموزش تلفیقی و فراگیر را مورد توجه جدی قرار دهیم. مجله تعلیم و تربیت استثنایی. (شماره 125). 1-2.
کیخا، اسماء؛ مرزیه، افسانه و جناابادی، حسین (1397). رابطه سبک تدریس معلّم با انگیزش و درگیری تحصیلی دانشآموزان. نشریه پژوهشهای آموزش و یادگیری، 15(2)، 37-42.
وال، ژان. (1395). بحث در مابعدالطبیعه. مترجم، یحیی مهدوی، انتشارات خوارزمی.
محجل، ندا و اصغری، محمد. (1402). تحلیل نوپراگماتیستی ریچارد رورتی از «خودآفرینی» در فلسفه تعلیم و تربیت، در منبع: تأملات فلسفی 13(31)، 66-44.
مصطفوی، انسیهسادات و محسنپور، مریم. (1402). مرور نقادانه ابزارهای اندازهگیری صلاحیت تفکر انتقادی در دانشآموزان. رویش روانشناسی. ۱۲ (۱۰)، ۴۵-۵۶.
هایدگر، مارتین. (1402). هستی و زمان، ترجمه عبدالکریم رشیدیان، نشر نی.
Aali, M. & et al. (2012). Genealogy of discipline in school (based on power relations, knowledge in the view of Michel Foucault). Doctoral thesis in philosophy of education. Ferdowsi University of Mashhad. (in Persian)
Aeini, P. &
Mohammadi Pouya, F. (2023). Historicity in Heidegger's Thought and its Implications for Education,
Journal of Philosophy of Education, 8(8), 29-51. (in Persian)
Anazifa, R. D. & Djukri, D. (2017). Project-Based Learning and Problem-Based Learning: Are They Effective to Improve Student's Thinking Skills? Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 6(2), 346-355.
Atrian. N. & Atrian. F. (2021). Designing a teaching model for developing philosophical thinking in elementary school. Thinking and the child. 12(1), 181-202
Azhdari, F. & Yousefi, F. (2021). The Mediating Role of Self-efficacy in Relationship between Mindfulness and Academic Engagement. Journal of Education and Learning Studies. 13(2), 73-100. (in Persian)
Babich, B. (2017). On Heidegger on Education and Questioning. In Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory Ed. Michael A. Peters, Springer Nature Singapore Pte Ltd.
Baghrianfar, M. (2014). Application of technology in teaching thinking skills. Educational Technology Development Monthly, 30(8), 6-9. (in Persian)
Banning, M. (2008). The think aloud approaches as an educational tool to develop and assess clinical reasoning in undergraduate students. Nurse Education Today. No.28, 8–14.
Bazgir, Z.; Azkat, A. & Salehi, M. (2020). School-Based Management: Obstacles and Solutions; Phenomenological Research, School Management, 8(4), 91-104. (in Persian)
Berkowitz, M. W. & Bier, M. C. (2015). Research-based character education, Annals of the American Academy of Political and social Science. 591, 72–85.
Bidakhti, A. K.; Fathi Vajargah, K. & Moradi, S. (2017). Structural Analysis of School Management Components Based on Comparative Theory, a new approach in educational management, 8 (1), 27-50. (in Persian)
Bransford, J. & et al. (Eds). (2008). The Jossey- Bass Reader on brain and learning. San Francisco, California: Jossey-Bass. 89-103.
Dager, V. & Yadav, A. (2016). Constructivism: A Paradigm for Teaching and Learning. Arts and Social Sciences Journal, 7(4), 104-121.
Davidson, E. (2009). Let Kids Be Free. Encounter, 22 (2), 22-26.
Eghdami, Z. & Yousefi, F. (2018). Relationship Between Basic Psychological Needs and Academic Engagement with Mediating Role of Self- Efficacy, Journal of Educational Psychology Studies 15 (29). 29-37. (in Persian)
Eluu, P. E. (2016). the Role of Religion in Value Education in Nigeria. British Journal of Education (4) 9, 63-64.
Fathi, M. R. (2019). The theory of social constructivism and its implications for the learning and teaching process. Journal of Research in Education and Learning. 4(15), 86-100. (in Persian)
Freinacht, H. (2019). Nordic ideology: a metamodern guide to politics, Vol. 2. Metamoderna ApS. https://www.amazon.com/Nordic-Ideology-Metamodern-Politics Guides/dp/8799973928
Frith, U. (2005). Teaching in 2020: The impact of neuroscience. Journal of Education for Teaching. 31(4), 289–91.
Gadami, M. (2012). Give serious attention to integrated and comprehensive education. Journal of exceptional education. No. 125. 1-2. (in Persian)
Gardner, S. K. (2007). I heard it through the grapevine: Doctoral student socialization in chemistry and history. Higher Education. 54, 723-740.
Ghaffari, A. & Ghaffari, A. (2015). Study of the Relationship between Freedom a Discipline in Training Process from Kant and Rousseau's Perspective, Journal of Research in Philosophy of Education, 1(1), 96-106. (in Persian)
Gillies, R. M. (2008). The Effects of Cooperative Learning on Junior High School Students Behaviours, Discourse and Learning during a Science-Based Learning. School Psychology International; 29, 328.
Goliszek, P. T. (2017). “Personalistic Moral Education in Catechesis”. Roczniki Teologiczne, 11(64), 121-138.
Hassani. M. (2014). Investigation the Historical Development of Moral Education Curriculum in Iran with Emphasis on Public Education, Journal of Curriculum studies, 8(33). 8-35. (in Persian)
Heidegger, M. (2023). Being and Time, trans. A. Rashidian, Ney Publications. (in Persian)
Hoon, L. C. (2013) Revisiting the values in Moral Education for Malaysian schools. Journal of Research, Policy & Practice of Teachers & Teacher Education. (3). 2, 49-59.
Immordino‐Yang, M. H. & Damasio, A. (2007). We feel, therefore, we learn: The relevance of affective and social neuroscience to education. Mind, brain, and education, 1(1), 3-10.
Islami, I. (2017). Individualistic Approach to Moral Education and Its Goals. Philosophy of education. 2(1) 29-69. (in Persian)
Jafari, S. (2021). Developing and Validating a School-Based Management Model Based on of the Fundamental Reform Document. Journal of Managing Education in Organizations, 10 (2), 187-223. (in Persian)
Jalilinia, F.; Ahmadi, P. & Samadi, P. (2024). Designing and Validating a Problem-oriented Curriculum Model based on the Aesthetic Approach in Elementary School, Journal of Management and Planning in Educational Systems, 17(1), 213-238. (in Persian)
Jelvehgar, A.; Kareshki. H. & Asghari nekah, M. (2014). The Effect of Self-Regulation Training on Social Problem Solving of Male and Female Preschoolers, Journal of Research in Cognitive and Behavioral Sciences, 1(4). 155-166. (in Persian)
Kanishk, P. (2023). Intellectual Exploration: Navigating the Vast Ocean of Knowledge,
Karakose, T.; Yirci, R. & Papadakis, S. (2021). Exploring the interrelationship between covid-19 phobia, work–family conflict, family–work conflict, and life satisfaction among school administrators for advancing sustainable management. Sustainability, 13(15), 8654.
Khaghani Isfahani, M.; Ibn al-Rasoul, M. R. & Sadeghi, R. (2015). Comparative analysis of the use of magical realism in the two novels "Hars al-Madinah al-Daz'a" and "Gypsy by the Fire", Journal of Comparative Literature (17), 51-74. (in Persian)
Khalili, H.; Zarifsanaiey, N.; Mehrabi, M. & Shayan, Z. (2021). Comparing the effectiveness of case-based technology-enhanced learning with face-to-face method. Iranian Journal of Medical Education 21, 335-344. (in Persian)
Khalili, S.; Afshar M. & Abbasi, L. (2011). Review of moral education and training from Ibn Sinaik's point of view, a review article. Quarterly Journal of Medical History. 3(8), 141-172. (in Persian)
Kikha, A.; Marzieh, A. & Janabadi, H. (2018). The Relationship between Teaching Styles with Academic Motivation and Engagement in Students, Journal of Research in Education and Learning, 15(2), 37-42 https://doi.org/
10.22070/tlr.2020.2527. (in Persian)
Kizilcec, R. F.; Pérez-Sanagustín, M. & Maldonado, J. J. (2017). “Selfregulated learning strategies predict learner behavior and goal attainment in Massive Open Online Courses”. Computers & education, 104, 18-33.
Kolesnikova, I. A. (2019). Post-pedagogical syndrome of the digimodernism age, Higher Education in Russia, 28(8-9), 67- 82.
Korotaeva, I. (2012). Metacognitive Strategies in Reading Comprehension Of Education Majors, Education and Education Psychology. 69, 120-130.
Koutselini, M. (1997). Contemporary Trends and Perspectives of the Curricula: Towards ameta-modern Paradigm for Curriculum. Curriculum Studies, 5(1), 87- 100.
Koutselini, M. (2006). Towards a Meta- modern Paradigm of Curriculum: Transcendence of a Mistaken Reliance on Theory. Educational Practice and Theory. 28. 55-68. 10.7459/ept/28.1.05.
Kreber, C. & Kanuka, H. (2006). Scholarship of Teaching and Learning and the Online Classroom. Canadian Journal of University Continuing Education. 32(2).
Miller, R. (2008). Freedom in the Cultural Sphere. Encounter, 21(4), 27-30.
Morrison, K. A. (2007). Unschooling: Homeschools provide the freedom to learn. Encounter, 2 (20),42-49.
Mostafavi, E. & Mohsenpour, M. (2023). A critical review of instruments for measuring critical thinking competency of students. Rooyesh. 12(10), 45-56. (in Persian)
Nikos, M. & Gorge, P. (2005). Student’s Motivational Belifes, Selfregulaions Trategies Use, and Mathematics Achievement. Group for the psychology of mathematics Education, 3, 321-8.
Osse, T.; Jonker, C. M., & Treur, J. (2008). Formalisation of Damasio’s theory of emotion, feeling and core consciousness. Consciousness and cognition, 17(1), 94-113.
Ourang, T.; Azad Fallah, P. & Dezhkam, M. (2017). The Study of Defense Mechanisms Pattern Regarding Creative Thinking Level. Advances in Cognitive Sciences, 12 (3), 49-58. (in Persian)
Pamungkas, O. & et al. (2023). Discovering the Value of Education in a Fantastical World: An Exploration of Magical Realism in a Contemporary Novel, International Journal of Society, Culture & Language, 11(3), 72-86.
Rahman, B. & Maulina, H. (2019). Green school-based management model as a powerful alternative solution to overcome global climate change: A need assessment survey analysis of teacher in lampung, Indonesia. In Journal of Physics: Conference Series .1155(1).
Rahnama, A. &
Zabandan, M. (2023). A Comparative Study of Educational Implications in Three Modern, Postmodern and Metamodern Approaches,
Iranian Journal of Comparative Education, 6(1), 2327-2349. (in Persian)
Rajabi, A.; Sadraie, R. & Farzad, A. (2021). A comparative study of the components of the magical realism of the novels of "Ei reino de este mundo" and the "le siecle des lumieres" by Carpentier and "Rūzgār-i siparī shudah-ʼi mardum-i sālkhūrdah” by Dowlatabadi Ruqayyah Sadraie, journal of Research in Contemporary World Literature, 26(2) 856- 890. (in Persian)
Sarmadi, M. R. & Masoumifard, M. (2015). The place of educational justice in the evolution of the education system based on constructivism. Research in school and virtual learning. 3(1), 63-70. (in Persian)
Sasser, K. A. & Mariboho, R. (2020). Pedagogical Magic: Magical Realism’s Appeal for the Twenty-First-Century Classroom, The Palgrave Handbook of Magical Realism in the Twenty-first Century, 557-576.
Schmidt, S. J. (2017). What Does Emotion Have to Do with Learning? Everything!”. Journal of Food Science Education, 16(3), 64-66.
Segrin, C. & Flora J. (2016). Poor social skills are a vulnerability factor in the development of psychosocial problems. Human Communication Research; 26, 489-514.
Sundari, S.; Abdurrahman, A.; Hariri, H.; Karwan, D. & Rahman, B. (2020, June). School-based quality improvement management for creating green school in central Lampung secondary schools. In Journal of Physics: Conference Series, 1572(1).
Sylwester, R. & et al. (Eds). (2008). The Jossey- Bass Reader on brain and learning. San Francisco, California: 2008. JosseyBass.20-30.
Taggart, G. L. & Wilson, A. P. (2005). Becoming a Reflective Teacher. Available at:
Talkhabi, M.; Bagheri Noaparast, K.; Bozorgi, A.; Sahafi, L. & Mohammadi, A. (2016). The Coherence Between Cognition and Emotion in Education. Advances in Cognitive Sciences, 18 (3), 68-79. (in Persian)
Tan, B.; Naidu, C. & Jamil, A. (2017). Moral values and good citizens in a multi-ethnic society: A content analysis of moral education textbooks in Malaysia. The Journal of Social Studies Research, 22(81), 41-55.
Thagard, P. (2008). Hot thought: Mechanisms and applications of emotional cognition. Cambridge, MIT press.
Vermeulen, T. & Van den Akker, R. (2010). Notes on Metamodernism. Journal of Aesthetics & Culture, 2, 2010.
Wall, J. (2015). Discussion in metaphysics. Trans. Y. Mahdavi, Khwarazmi Publications. (in Persian)
Weidman, J. C.; Twale, D. J. & Stein, E. L. (2001). “Socializatin of graduate and professional students”. The ASHE-ERIC Higher Education Report, 28(3).
Whitty, G. (2010). Revisiting School Knowledge: Some Sociological Perspectives on New School Curricula. European Journal of Education, 45(1), 28–45.
Yousef, T. (2017). Modernism, postmodernism, and metamodernism: A critique. International Journal of Language and Literature, 5(1), 33-43.
Yousef, T. (2017). Modernism, postmodernism, and metamodernism: A critique. International Journal of Language and Literature, 5(1), 33-43.
Zabandan, M.; Abedi, E. & Ghaderi, M. (2022). Explaining the Foundations of Metamodern Theory and Their Implications for Defining Curriculum Elements, Quarterly
Journal of Philosophy of Education, 7(2), 25-53. (in Persian)
Zarei, M.; Motazed Bal, F. & Mirzakochek Khoshnevis, A. (2021). Presenting a model to evaluate the effect of important factors of green school on students' learning. Educational, Journal of Leadership and Management Quarterly. 2(15), 1-22. (in Persian)
Zyamail, G. N. (2014). Humanitarian Technologies of Inclusive Education. Social and behavioral sciences, 131, 156-159.
ارسال نظر در مورد این مقاله