- نحوه دریافت هزینه انتشار:طبق آیین نامه وزارت علوم بعد از اتمام داوری و تایید نهایی داوران و سردبیر و قبل از صدور گواهی پذیرش مبلغ 300 هزار تومان و 23 دلار برای غیرایرانی ها به عنوان هزینه چاپ مقاله از نویسنده یا نویسندگان اخذ خواهد شد. لینک پرداخت:
https://portal.tabrizu.ac.ir/payment
نویسنده گرامی با سلام و احترام
لطفا برای ارسال مقاله موارد زیر را ملاحظه نمایید:
مقاله باید حاصل پژوهش نویسنده در زمینۀ فلسفه ( و نیز پژوهش های بین رشته ای با رویکرد فلسفی) باشد و قبلاً در جایی چاپ یا همزمان به نشریۀ دیگری ارسال نشده باشد. از ارسال همزمان چند مقاله خودداری نمایید.
برای ارسال مقاله لازم است در سایت نشریه ثبتنام و پس از دریافت ایمیل حاوی رمز عبور مقاله را ثبت کنید.
مشخصات هر نویسنده را به ترتیب در جدول نویسندگان در سایت ثبت نمایید. لطفا در ثبت نام و مشخصات نویسندگان دقت نمایید. تا صحیح و به روز باشند اطلاعات ثبت شده تا مرحله انتشار مقاله، قابل اصلاح نیست.
پس از ثبت مقاله فقط نویسنده مسئول به اطلاعات سایت و مکاتبات دسترسی خواهد داشت.
مقاله زمانی در سایت ثبت میشود که پیغام «تکمیل ارسال مقاله» را دریافت کرده باشید.
فایل مقاله را بدون نام و مشخصات نویسندگان با نرم افزار Word 2013 و بالاتر و با عنوان «فایل اصلی مقاله» بارگذاری نمایید.
الف) مقالات فارسی
- عنوان انگلیسی مقاله
- نام نویسندگان به انگلیسی
- کد ارکید نویسندگان
- مشخصات علمی نویسندگان به انگلیسی (درجه علمی، نام دانشگاه، کشور، آدرس ایمیل دانشگاهی) (نویسنده مسئول را مشخص نمایید)
- چکیده کوتاه انگلیسی (150 تا 200 کلمه)
- واژگان کلیدی انگلیسی (4 تا 6 کلمه)
- خلاصه انگلیسی مقاله (حداقل ۸۰۰ و حداکثر ۱۰۰۰ کلمه)
- عنوان فارسی مقاله
- نام نویسندگان به فارسی (صحت ثبت عنوان مقاله، ترتیب نام نویسندگان و سمت و مشخصات، کد Orcid و E-mail و نویسنده مسئول) بر عهده مؤلف است. پس از انتشار کامل مقاله هرگونه تغییر و تصحیح غیرممکن است).
- کد ارکید نویسندگان
- مشخصات علمی نویسندگان به فارسی (درجه علمی، نام دانشگاه، کشور، آدرس ایمیل دانشگاهی) (نویسنده مسئول را مشخص نمایید)
- چکیده کوتاه فارسی (150 تا 200 کلمه)
- واژگان کلیدی فارسی (4 تا 6 کلمه)
- چنانچه مقاله برگرفته از پایان نامه یا طرح پژوهشی است به ترتیب: عنوان پایاننامه/ طرح، نام دانشجو/ مجری، نام استاد راهنما، نام دانشگاه/ موسسه، تاریخ دفاع/ اتمام طرح
- متن مقاله (حداکثر 7000 مقاله)
- متن مقاله را طبق آخرین نسخه شیوه خط فارسی مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی (قابل مشاهده در سایت فرهنگستان) از لحاظ املایی و نگارشی ویرایش نمایید. مثلا:
- عدم استفاده از (ی) به جای (ۀ): فلسفهی تطبیقی (نادرست)، فلسفۀ تطبیقی (درست) و...
- تمامی پیشوندها مانند «می» و «نمی» و پسوندها مثل «ها»، «ای»، «اند» و «اش» و ... با نیمفاصله نوشته شود. مثل: به جای (می گوید) نوشته شود: (میگوید)، (گفته ها) نوشته شود: (گفتهها)
- بین گیومهها و کلمات فاصله نباشد مثل « فلسفه » (نادرست) «فلسفه» (درست)
- واژههای ترکیبی را با نیمفاصله بنویسید. مثل: هستی شناسی (نادرست) هستیشناسی (درست)
- از علائم سجاوندی به درستی استفاده نمایید. مثلا:
- عدم استفاده از (و) و (یا) بعد از نقطه و ویرگول
- بعد از نقطه، ویرگول (،)، دونقطه (:)، علامت سوال (؟) و نقطه ویرگول (؛) یک فاصله بدهید.
- در جملاتی که ارجاع فارسی یا انگلیسی دارند، نقطه پایان جمله باید بعد از ارجاع بیاید نه قبل آن. مثل .....کانت به پیشینی بودن قانون اخلاق معتقد است (کانت، 1988، 33).
- نقلقولهای مستقیم را در پاراگراف مستقل و به صورت تورفته درج نمایید. مثل:
در واقع تعقل برخلاف نظر قدما به معنی حلول صورت ذهنی در عقل نیست، بلکه علم یا صور علمیه تابع حضور آن نزد عقل و اتحادش با نفس است (طباطبایی، 1372). فرایند این موضوع بدینگونه است که آدمی از طریق حواس پنجگانه خود، نسبت به اشیاء محسوس اطراف خودتصویری را احساس میکند و سپس از طریق علم حضوری به آن تصاویر به صورت بیواسطه علم پیدا میکند. توجه و تمرکز بر روی آن تصاویر محسوس، موجب علم و آگاهی خواهد شد. این به معنی حضور ماهیت شی محسوس در ذهن است. مهمترین مرحله تولید علم در اینجا اتفاق میافتد:
نفس آدمی با استفاده از نیروی خلاقیت خود که حاصل قوه خیال محسوب میشود، ذات و ماهیت شیء خارجی را در نزد نفس بازسازی میکند و صورتی منطبق با پدیده خارجی را در ذهن خلق میکند (ملاصدرا، 1419ق، 405).
لذا براساس این نظریه علم، شناخت و معرفت، محصول خلاقیت انسان در تولید علم و فعل اوست. بر این مبنا باید گفت برخلاف بسیاری از باورها از دیدگاه ملاصدرا علم حلولی نیست و صدوری است. لذا معرفت و شناخت از طریق حواس و بدون دخالت فعالانه و خلاقانه نفس نمیتواند با عالم واقع تطابق یابد و نمیتواند موید صحت و صدق شناخت و باورهای ما نسبت به جهان خارج باشد (باباپور، 1398، 1-29).
- در ارجاعات درونمتنی پی در پی از یک یا چند نویسنده، به جای واژه (همان) یا (همو)، اسم نویسنده یا نویسندگان را قید کنید.
- ارجاعات درونمتنی انگلیسی را به فارسی بنویسید. مانند (Kant, 1998a: 151) (کانت، 1998الف، ۱۵۱)
- معادل های انگلیسی درون متن را به پانویس منتقل کنید.
- کامنت ها را حذف کنید.
- پی نوشت ها را به پایین صفحات مقاله منتقل کنید.
- منابع
- منابع فارسی را به انگلیسی ترجمه و عبارت (in Persian) را به آخر هر منبع ترجمه شده اضافه کنید. برای ترجمه از موتورهای ترجمه مثل Google Translate استفاده ننمایید و از ویراستار تخصصی کمک بگیرید.
- منابع را طبق الگوی زیر تنظیم و ترجمه نمایید:
- اسم کتابها و مجلات ایتالیک نوشته میشود و عنوان مقاله یا بخشی از کتاب با قلم عادی نوشته میشود. مثل:
- برهمن، مریم؛ خدابخشی صادقآبادی، فاطمه. (1396). آموزش فلسفه برای کودکان، فصلنامه پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، ۲(9)، 90-104. http://ijndibs.com/article-1-83-fa.html
- Brahman, M. & Khodabakhshi Saedeghabadi, F. (2018). Teaching Philosophy for Children. The Journal of New Advances in Behavioral Sciences), 2(9), 90-104. (in Persian) http://ijndibs.com/article-1-83-fa.html
- زیباکلام، فاطمه. (۱۳۹۰). مبانی فلسفی آموزش و پرورش در ایران. حفیظ.
- Zibakalam, F. (2011). The Philosophical Foundations of Iran Education. (In Persian)
- راس، ویلیام دیوید. (۱۳۹۳). نظریه اخلاقی کانت: شرحی بر تاسیس مابعدالطبیعه اخلاق. ترجمه محمدحسین کمالینژاد، حکمت.
- Ross, W. D. (2014). Kant's Ethical Theory: a commentary on the Grundlegung zur Metaphysik der Sitten, translated by M. H. Kamalinezhad, Iranian Research Institute of Philosophy (Hekmat). (In Persian)
- لطفا در ارجاعات و منابع از خلاصه کردن نام نویسندگان خودداری نمایید و به جای (نویسنده اول و همکاران) نام همه نویسندگان را بیاورید:
- Deleuze, G. & Guattari, F. (1987). Thousand Plateaus: capitalism and schizophrenia, Translated by B. Massumi, 1st edition, University of Minnesota Press.
- اسدی، حسن؛ شمشیری، بابک؛ یوسفی، حمیدرضا و کریمی، محمدحسن. (1398). ویژگیهای برنامه درسی صلحمحور بر اساس آموزههای فلسفه میانفرهنگی. پژوهشهای برنامه درسی، 9(2)، 104-138.
- چنانچه از چند اثر یک نویسنده استفاده نمودهاید در همه منابع اسم نویسنده را کامل درج کنید:
- Soto, L. D. & Swadener, B. B. (2002). Toward laboratory Early Childhood Theory, Research and Praxis: decolonizing a field. Contemporary Issues in Early Childhood, 3(1), 38-66. https://doi.org/10.2304%2Fciec.2002.3.1.8
- Soto, L. D. (2000). An Early Childhood dreamscape of Social Justice and Equity, in L. D. Soto (ed.) The Politics of Early Childhood Education, 197-208, Peter Lang.
ب) مقالات انگلیسی
- عنوان انگلیسی مقاله
- نام نویسندگان به انگلیسی
- کد ارکید نویسندگان
- مشخصات علمی نویسندگان به انگلیسی (درجه علمی، نام دانشگاه، کشور، آدرس ایمیل دانشگاهی)
- (نویسنده مسئول را مشخص نمایید)
- چکیده کوتاه انگلیسی (150 تا 200 کلمه)
- واژگان کلیدی انگلیسی (4 تا 6 کلمه)
- متن مقاله (حداکثر 7000 مقاله)
- در ارجاعات درون متنی پی در پی از یک یا چند نویسنده، به جای واژه (Ibid) اسم نویسنده یا نویسندگان را قید کنید.
- ارجاعات درون متنی فارسی را به انگلیسی بنویسید.
- کامنت های داوران یا ویراستار را حذف کنید.
- پی نوشت ها را به پایین صفحات مقاله منتقل کنید.
- منابع
- منابع را طبق الگوی APA تنظیم نمایید.
- منابع فارسی را به انگلیسی ترجمه و عبارت (in Persian) را به آخر هر منبع ترجمه شده اضافه کنید. کد DOI یاURL مقالات را نیز قید نمایید. برای ترجمه منابع از موتورهای ترجمه مثلGoogle Translate استفاده ننمایید و از ویراستار تخصصی کمک بگیرید:
برهمن، مریم؛ خدابخشی صادقآبادی، فاطمه. (1396). آموزش فلسفه برای کودکان، فصلنامه پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، ۲(9)، 90-104. http://ijndibs.com/article-1-83-fa.html
- Brahman, M. & Khodabakhshi Saedeghabadi, F. (2018). Teaching Philosophy for Children. The Journal of New Advances in Behavioral Sciences, 2(9), 90-104. (in Persian) http://ijndibs.com/article-1-83-fa.html
- ارجاعات درون متنی را طبق نمونه تنظیم کنید:(Welsh, 2013, 27) (Lawlor & Toadvine, 2007, 99)
- در ارجاعات درون متنی پی در پی از یک یا چند نویسنده، به جای واژه (ibid)، اسم نویسنده یا نویسندگان را قید کنید.
- لطفا در ارجاعات و منابع از خلاصه کردن نام نویسندگان خودداری نمایید و به جای (نویسنده اول و همکاران) نام همه نویسندگان را بیاورید:
- Deleuze, G. & Guattari, F. (1987). Félix. A Thousand Plateaus: capitalism and schizophrenia, Translated by Brian Massumi, 1st edition, University of Minnesota Press.
- چنانچه از چند اثر یک نویسنده استفاده نمودهاید در هر منبع اسم نویسنده را کامل درج کنید:
- Soto, L. D.& Swadener, B. B. (2002). Toward laboratory Early Childhood Theory, Research and Praxis: decolonizing a field. Contemporary Issues in Early Childhood, 3(1), 38-66. https://doi.org/10.2304%2Fciec.2002.3.1.8
- Soto, L. D. (2000). An Early Childhood Dreamscape of Social Justice and Equity, in L. D. Soto (ed.) The Politics of Early Childhood Education, 197-208. Peter Lang.
- کامنت های داوران یا ویراستار را حذف کنید.
- پی نوشت ها را به پایین صفحات مقاله منتقل کنید.
- صحت ثبت عنوان مقاله، ترتیب نام نویسندگان و سمت و مشخصات، کد Orcid و E-mail آنها، نویسنده مسئول، بر عهده مؤلف است. پس از انتشار کامل مقاله هرگونه تغییر و تصحیح غیرممکن است.
- سوالات خود را در ساعات اداری (شنبه تا چهارشنبه 8-12، 14-15.45) با کارشناس نشریه به شماره 04133392131 در میان بگذارید.
-
فایلها و فرمهای لازم: چهار فایل ضروری که باید از طریق سامانۀ دریافت مقالهها ارسال شوند: ۱. فایل اصلی مقاله (بدون نام نویسندگان و با رعایت راهنمای نویسندگان)، ۲. فایل مشخصات نویسندگان؛ ۳. فرم تعهدنامه نویسندگان (باید شامل عنوان مقاله و نام و نام خانوادگی تمام نویسندگان باشد و به امضای همه نویسندگان رسیده باشد)؛ و ۴. فرم تضاد منافع (باید توسط نویسنده مسئول امضاء و به همراه فایل مقاله بارگذاری شود).