Journal of Philosophical Investigations
جایگاه تخیل در تربیت اخلاقی از منظر کانت
جایگاه تخیل در تربیت اخلاقی از منظر کانت

میلاد جمیلی؛ خسرو باقری نوع پرست؛ نرگس سادات سجادیه

دوره 16، شماره 39 ، شهریور 1401، ، صفحه 1-26

https://doi.org/10.22034/jpiut.2022.52650.3319

چکیده
  مسئله پژوهش پیش‌رو شکاف میان نظر و عمل در اخلاق و عدم وضوح جایگاه تخیل در تربیت اخلاقی است. هدف کلی این پژوهش مشخص کردن جایگاه تخیل در تربیت اخلاقی کانت است. کانت از سه تخیل (تولیدی، بازتولیدی و خلاق) در ...  بیشتر