Journal of Philosophical Investigations
بازی‌های فکری-فلسفی فبک؛ چیستی، ویژگی‌ها و کارکردها
بازی‌های فکری-فلسفی فبک؛ چیستی، ویژگی‌ها و کارکردها

سعید ناجی؛ سمانه عسکری نودهی

دوره 19، شماره 50 ، فروردین 1404، ، صفحه 506-528

https://doi.org/10.22034/jpiut.2025.61070.3734

چکیده
  ضرورت ورود بازی‌ها به محتواهای آموزشی در مدارس، اخیراً روشن شده است. قابلیت‌هایی در بازی‌ها شناخته شده که می‌تواند موجب تسهیل آموزش و ترغیب دانش‌آموزان به مشارکت در فعالیت‌های آموزشی شود. برنامه ...  بیشتر
وجوه اشتراک دیدگاه‌های زبانی گادامر و ویتگنشتاین دوم
وجوه اشتراک دیدگاه‌های زبانی گادامر و ویتگنشتاین دوم

علیرضا آزادی؛ گلی رمضانی

دوره 6، شماره 10 ، اردیبهشت 1391، ، صفحه 2-22

چکیده
   هانس گئورگ گادامر و لودویگ ویتگنشتاین بعنوان نمایندگان سرشناس دو سنت اصلی فلسفة معاصر، یعنی سنت فلسفة قاره­ای و سنت تحلیلی به حساب می­آیند. نگرشهای فیلسوفان این دو سنت همواره در مقابل هم بوده ...  بیشتر