اشمیت، لارنس کندی. (1396). مقدمهای بر فهم هرمنوتیک، ترجمه بهنام خداپناه، تهران: نشر ققنوس.
باقری، خسرو. (1386). دیدگاههای جدید در فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: نشر علم.
پالمر، ریچارد. (1396). علم هرمنوتیک، ترجمه محمدسعید حنایی کاشانی، تهران: نشر ققنوس.
خنجرخانی و همکاران. (1395). هرمنوتیک فلسفی گادامر و دلالتهای آن برای خودفهمی، دگرفهمی و باهم فهمی. پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت. 6(2): 5-20.
سجادی، مهدی. (1393). تبیین پرسشگری تربیتی مبتنی بر هرمنوتیک گادامر و نقد آن براساس آموزههای اسلامی. رساله دکتری، دانشگاه تربیت مدرس.
سجادیه، نرگس و همکاران. (1395). فهم، پرسش و کلاس درس از منظر گادامر: تبیینی پرسش محور از فرآیند تدریس. پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت. 6(2): 41-62.
طاهری، رضا (1389). زیباشناسی در هرمنوتیک فلسفی گادامر، تهران: نگاه معاصر.
فرهادپور، مراد. (1371). عقل افسرده: نکاتی درباره وبر و ماندارینهای آلمانی. فرهنگ. 12: 172-113.
کدیور، محسن و همکاران. (1385). رابطه فهم با دیالکتیک، تاریخ و زبان در هرمنوتیک فلسفی گادامر. مطالعات فرهنگی. 1381(39): 103-122.
گوتک، جرالد. (1384). مکاتب فلسفی و آرای تربیتی. ترجمه محمدجعفر پاک سرشت، تهران: انتشارات سمت.
نیک نشان، شقایق و همکاران. (1391). ایدئولوژی مبنایی برای عملکرد آموزش و پرورش: مقایسه پیامدهای ایدئولوژی لیبرال دموکراسی و نئولیبرالیسم بر تعلیم و تربیت در کشورهای غربی، پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، 2(12). 117-113.
هایدگر، مارتین. (1398). چه باشد آن چه خوانندش تفکر؟ ترجمه سیاوش جمادی، تهران: نشر ققنوس.
واعظی، اصغر و همکاران. (1390). افق امتزاج دیالکتیک، دیالوگها. پژوهشنامه علوم انسانی. 62(1): 189-214.
Apple, M. (2001). Comparing Neo-Liberal Projects and Inequality in Education. Comparative Education, 37(4): 409-423.
Bagheri, Khosrow. (2007). New Perspectives in the Philosophy of Education. Tehran: Nasher Alam. (in persian)
Carr, A. W. (1998). The Changing American College Student: thirty-year trends, The Review of Higher Education, 21(2): 115-135.
Dostal, R. (2002). The Cambridge Companion of Gadamer. Cambridge. CUP.
Farhadpour, Murad. (1992). Depressed Intellect: notes about Weber and German mandarins. Culture. No. 12: 113-172. (in persian)
Gadamer, H. G. (2001). Education is Self-Education. Translated by John Cleary and Padraig Hogan. Journal of Philosophy of Education, 35(4): 529–538.
Gadamer, H. G. (1994). What is Truth? Hermeneutics and Truth, Brice Wachter hauser. Evanston: Northwestern University Press
Gadamer، H. G. (1988). Truth and method. (J، weinsheimer & D. G. marshal، Trans). New York: The Continuum Publishing Company.
Gotek, Gerald. (2004). Philosophical and Ideological Perspective and Education. Translated by MohammadJafar Pak Seresht, Tehran. Samt. (in persian)
Hahn, L. E. (1997). The Philosophy of Hans-Georg Gadamer. The Library of Living philosophers.
Heidegger, Martin. (2019). What Is It Called Thinking? Translated by Siavash Jamadi, Tehran: Qoqnoos Publications. (in persian)
Hicks, D. (2004). Radical Education, S. Ward Education Studies: A student’s guide. London: Routledege Falmer
Kadivar, Mohsen; et al. (2015). The relationship of understanding with dialectics, history and language in Gadamer's philosophical hermeneutics. Cultural Studies. 1381(39): 103-122. (in persian)
Khanjarkhani, Massoud; et al. (2015). Gadamer's philosophical hermeneutics and its implications for self-understanding, inter-understanding and mutual understanding. Journal of Research on the Foundition of Education. 6(2): 5-20. (in persian)
Nik Neshan, Shaghayegh; et al. (2012). Ideology as a basis for the performance of education and training: comparing the consequences of the ideology of liberal democracy and neoliberalism on education and training in Western countries. Journal of Research on the Foundation of Education, 2(12): 113-117. (in persian)
Palmer, Richard A. (2017). Hermeneutics Science, Translated by Mohammad Saeed Hanaei Kashani, Tehran: Hermes Publications. (in persian)
Plato. (1952). Theatetus Sophist. (H. N. Fowler، Trans). London: Harvard University Press
Sajjadi, Mehdi. (2013). Explanation of educational questioning based on Gadamer's hermeneutics and its criticism based on Islamic teachings. PhD Thesis, Tarbiat Modares University, (in persian)
Sajjadieh, Narges; et al. (2015). Understanding, questioning and the classroom from Gadamer's perspective: a question-based explanation of the teaching process. Journal of Research on the Foundation of Education. 6(2): 41-62. (in persian)
Schmidt, Lawrence Kandy. (2016). Introduction to the Understanding of Hermeneutics, translated by Behnam Khodapanah, Tehran: Qoqnoos Publication. (in persian)
Taheri, Reza. (2010). Aesthetics in Gadamer's Philosophical Hermeneutics, Tehran. Neghah-E-Moaser. (in persian)
Vaezi Asghar; et al. (2010). The horizon of dialectical fusion, dialogue. Humanities Research Paper. 62(1): 189-214. (in persian)
Vessey. D. (2008). The Method of Question and Answer as a Principle of Charity in Gadamer’s Hermeneutics. Journal of Philosophical Investigations. 51(203): 1-18.
ارسال نظر در مورد این مقاله