انوری، حسن. (1385). فرهنگ جامع سخن (فارسی به فارسی)، سخن.
بهرامی کسرچمی، کریم. (۱۳۹۵). انسان کامل از دیدگاه ابنعربی و مولوی، عرفان، 8(15)، ۱۸-۵۰
چودری، محمد. (۱۳۹۵). تأکید بر اخلاق، ارزشها، و آموزش شخصیت در آموزش علوم، مجله آنلاین آموزشی مالزی، 4(2)، ۱-۱۶.
خنیفر، حبیبالله و مسلمی، نعمتالله. (۱۳۹۶). مبانی و اصول روشهای تحقیق کیفی: رویکردی نو و کاربردی، نشر نگاه دانش.
سلاواتی، امیر و کوکرام، فاطمه. (۱۳۹۹). تبیین لوازم سهگانه انسان کامل از منظر ابنعربی و علامه طباطبایی، عرفان اسلامی، 16(64)، ۳۸-۵۵.
سیف، علیاکبر. (1392). روانشناسی تربیتی نوین، دوران.
شارپور، محمد. (1400). جامعهشناسی آموزش و پرورش، سمت.
شاکر، مهدی و موسوی، فاطمه. (۱۳۸۹). خوانش میاندینی از انسان کامل با رویکرد عرفانی، فصلنامه الهیات تطبیقی، 1(4)، ۱۹-۳8.
شفیعیون، علیرضا و کلباسی اشتری، حمید. (۱۴۰۰). نظام اخلاقی سقراط- افلاطون و نقد اخلاق سوفسطایی در یونان کلاسیک، فصلنامه پژوهشهای فلسفی، 16(40)، ۵۲-۶.
صادقزاده قمصری، فاطمه. (۱۳۹۶). نقش کمالات عقلی در سعادت از دیدگاه ابنسینا، فصلنامه فلسفه ابنسینا، 21(58)، ۲۱-۴۰.
صحبتلو، علی و همکاران. (۱۳۹۷). انسان فرهیخته از منظر ابنسینا، فصلنامه آموزش عالی، 34(4)، ۸۱-۱۰۸.
صلیبا، جمیل. (1391). فرهنگ فلسفی، ترجمه: منوچهر صانعی درهبیدی. حکمت.
غیرت اوغلی، منصور تمیز. (۱۳۹۷). مسائل نظری علمی در مورد انسان کامل در روانشناسی، مجله اروپایی تحقیق و بازتاب در علوم آموزشی، 7(8)، ۱۵-۲۲.
فتحیمقدم، فاطمه؛ کهنوجی، محمد و رودگر، مهدی. (۱۳۹۷). انسان کامل از دیدگاه قونون، عرفان اسلامی، 15(58)، ۱۹۷-۲۱۴.
لطفی، زهرا و سلاواتی، امیر. (۱۳۹۹). مقایسه دیدگاه سهروردی و ملاصدرا در مورد انسان کامل خسروانی، تاریخ فلسفه، 10(2)، ۶۱-۹۲.
معین، محمد. (1375). فرهنگ فارسی میانه، امیرکبیر.
موسویمقدم، سیدرضا. (۱۳۹۳). انسان سالم و نقش آن در سلامت معنوی و روانی از دیدگاه رنه دکارت و علامه طباطبایی بر اساس رویکرد تفسیری المیزان، مجله پیشرفتهای پزشکی و علوم زیستی، 22(90)، ۳۳-۴۴.
Anvari, H. (2006). Sokhan Comprehensive Dictionary Persian to Persian. Sokhan. (In Persian)
Azizi alavijeh, M. (2023). Analysis of the link between "questioning" and the development of the human soul. Philosophical Meditations, https://doi.org/10.30470/phm.2023.2001346.2400
Bakhshandeh Bali, A. & et al. (2017). Perfect Man with an Emphasis on Worldly Functions: An investigation of Ibn Arabi and Mulla Sadra`s Perspective.
Religious Anthropology, 13(36), 51-71.
https://doi.org/10.22034/ra.2017.24402 (In Persian)
Chowdhury, M. (2016). Emphasizing Morals, Values, Ethics, and Character Education in Science Education and Science Teaching. The Malaysian Online Journal of Educational Science, 4 (2), 1-16.
Fathimoghadam, F.; Kahnooji, M. & Roodgar, M. (2019). A perfect human being from Qonavi's point of view. Islamic Mysticism, 15(58), 197-214. (In Persian)
Gayrat Ugli, M. T. (2019). Scientific Theoretical Problems of Perfect Human Category in The Psychology. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences, 7 (8), 15-22.
Khanifar, H. & Muslimi, N. (2018). Fundamentals and principles of qualitative research methods: a new and practical approach. Negah-e Danesh Publications. (In Persian)
Lotfi, Z. & Salavati, A. (2020). A Comparison of the Views of Suhrawardī and Mullā Ṣadrā on Khosravani Perfect Man. History of Philosophy, 10(2), 61-92. (In Persian)
Moin, M. (1996). An intermediate Persian dictionary. Amir Kabir. (In Persian)
Mousavi Moghaddam, S. R. (2014). Healthy Man and Its Role in the Spiritual Health and Mental Health from the Viewpoints of Rene Descartes and Allamah Tabatabaei Based on the Interpretative Attitude of Almizan. J Adv Med Biomed Res, 22(90), 33-44. (In Persian)
Saadat, H. &
Alizamani, A. (2022). A comparative study of the theory of happiness in the philosophy of Aristotle and Ibn Sina, intersections, separations and criticisms.
Avecinnian Philosophy Journal, 26(68), 203-226.
https://doi.org/10.30497/ap.2023.243901.1607 (In Persian)
Sadeqzadeh Ghamsari, F. (2017). The Role of Intellectual Perfections in Happiness According to Avicenna's View Points.
Avecinnian Philosophy Journal, 21(58), 21-40.
https://doi.org/10.30497/ap.2017.66413 (In Persian)
Saif, A. A. (2013). Modern educational psychology. Duran. (In Persian)
Salavati, A. & Kookaram, F. (2020). Explaining the Triple Necessities of Perfect Man from the Ibn Arabi and Allameh Tabatabai. Islamic Mysticism, 16(64), 38-55. (In Persian)
Saliba, J. (1978). The Philosophical Dictionary. Translation: Manouchehr Saneyi Dareh Bidi. (2012). Hikmat. (In Persian)
Shafieyoun, A. & Kalbasi Ashtari, H. (2022). Socrates-Plato's Ethical System and the Critique of Sophistic Morality in Classical Greece.
Journal of Philosophical Investigations, 16(40), 52-67.
https://doi.org/10.22034/jpiut.2022.51933.3237 (In Persian)
Sharepour, M. (2022). Sociology of Education. Samt. (In Persian)
Weststrate, N. M. & Gluck, J. (2017). Hard-earned wisdom: Exploratory processing of difficult life experience is positively associated with wisdom.
Dev Psychol, 53(4), 800–814.
https://doi.org/10.1037/dev0000286
ارسال نظر در مورد این مقاله