آشتیانی، سید جلالالدین. (1381). شرح بر زادالمسافر، بوستان کتاب.
ابنسینا، حسین بن عبدالله. (1371). رساله فی معرفه النفس الناطقه و احوالها، به کوشش احمد الاهوانی، داراحیاء الکتب العربیه
ابنسینا، حسین بن عبدالله. (1363). التعلیقات، به کوشش عبدالرحمن بدوی، مکتب الإعلام الاسلامی
ابنسینا، حسین بن عبدالله. (1364). الشفا (الطبیعیات، به کوشش ابراهیم بیومی مدکور، کتابخانه عمومی آیتالله مرعشی نجفی
ابنسینا، حسین بن عبدالله. (1375). النفس من کتاب الشفا، به کوشش حسن حسنزاده آملی، مکتب الإعلام الاسلامی.
ابنسینا، حسین بن عبدالله. (1379). النجاه، به کوشش محمدتقی دانشپژوه، دانشگاه تهران.
ابنعربی، محیالدین. (بیتا). الفتوحات المکیه، دارالصادر.
ارسطو. (1359). دربارة نفس، همراه با آراء طبیعی منتسب به پلوتارک، حواس و محسوسات اثر ابن رشد، و گیاهان اثر ارسطو، به کوشش عبدالرحمن بدوی، دارالقلم.
افلاطون. (1380). مجموعه آثار افلاطون، ترجمة محمد لطفی و رضا کاویانی، خوارزمی.
جوادی آملی، عبدالله. (1398). رحیق مختوم، ج 31، اسراء.
صدرالمتألهین، محمد. (1368). الحکمه المتعالیه فیالاسفار العقلیه الاربعه، ج 7 و 8، مکتبه المصطفوی.
صدرالمتألهین، محمد. (1385). مجموعه رسائل فلسفی صدرالمتألهین، به کوشش حسن ناجی اصفهانی، حکمت.
طباطبایی، سید محمدحسین. (1375). المیزان فی تفسیر القرآن، دارالعلمی للمطبوعات.
طباطبایی، سید محمدحسین. (بیتا)، تفسیر بحارالانوار، دارالکتب الاسلامیه.
فخر رازی، محمد. (1364). النفس و قواها، به کوشش محمدصادق حسین معصومی، بینا.
فخر رازی، محمد. (بیتا، الف)، المباحث المشرقیه، بیدار.
فخر رازی، محمد. (بیتا، ب)، المحصل، به کوشش حسن عطایی، بیدار.
مصباح یزدی، محمدتقی. (1393). تفسیر جلد هشتم اسفار اربعه، بخش اول، چاپ دوم، مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی.
نصیرالدین طوسی، محمد. (1386). شرح الاشارات و التنبیهات، به کوشش حسن حسنزاده آملی، بوستان کتاب.
Aristotle. (1980).
On the soul, followed by natural opinions attributed to Plutarch, the senses and the sensed by Ibn Rushd, and plants by Aristotle, Ed. ʿA. Al-Badvī, Dār-al-Qalam. (In Arabic)
https://www.noorshop.ir/fa/book/1728
Abdoli Mehrjardi, H. R. & Rahimpour, F. (2022). A Comparative Study of Casual Relation of Mind and body from the Perspective of Mulla Sadra and Foster. Philosophical Meditations, 12(28), 201-221. www.doi.org/10.30470/phm.2021.529165.1979
Faḫri Rāzī, M. (1985). Al-nafs va quvāhā, Ed. M. Ṣ. Ḥ. Maʿṣūmī, Bīnā. (In Arabic)
Faḫri Rāzī, M. (n.d.-a). Al-Mabāhiṯ Al-Mašriqīya. Bīdār. (In Arabic)
Faḫri Rāzī, M. (n.d.-b). Al-muḥaṣṣil, Ed. Ḥ. Atāy, Bīdār. (In Arabic)
Ibn Sīnā, Ḥ. (1992).
Risāla fī maʿrafat al-nafs al-nā al-nāṭiqa va aḥvālihā (A. Al-ahvānī, Ed.). Dār-al-Iḥyā al-Kitāb al-ʿArabīya. (In Arabic)
https://noorlib.ir/book/view/01871
Miṣbāḥ Yazdī, M.-T. (2014). Commentary on the eighth volume of Al-Asfār al-arbaʿa, part one, 2nd edition, Imam Khomeini Educational Research Institute. (In Persian)
Ṣadr-al-Mutaʾallihīn, M. (1989). Al-ḥikmat-al-mutaʿālīya fil asfār-al-ʿaqliyyat-al-arbaʿa, Vol. 7,8, Maktabat-al-Muṣṭafavī. (In Arabic)
Shariati, F. & khoshnevis, Y. (2020). The Emergent Dualism and the Bodily Hoduth of the Soul, A Comparative Study. Philosophical Meditations, 10(24), 289-313. www.doi.org/10.30470/phm.2019.103474.1563
Ṣadr-al-Mutaʾallihīn, M. (2006). The Collection of Philosophical Treatises of Ṣadr-al-Mutaʾallihīn, Ed. Ḥ. Nāji Iṣfahānī, Ḥikmat. (In Persian)
Ṭabāṭabāʾī, S. M. Ḥ. (1996). Al-mīzān fil tafsīr-al-Qurʾān. Dār-al-aʾlamī lil Maṭbūʿāt. (In Arabic)
Ṭabāṭabāʾī, S. M. Ḥ. (n.d.). A commentary on Biḥār-al-Anwār. Dār-al-Kitāb al-Islāmīya. (In Persian)
ارسال نظر در مورد این مقاله