• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1398)
دوره دوره 12 (1397)
شماره شماره 25
مقالات
شماره شماره 24
مقالات
شماره شماره 23
مقالات
شماره شماره 22
مقالات
دوره دوره 11 (1396)
دوره دوره 10 (1395)
دوره دوره 9 (1394)
دوره دوره 8 (1393)
دوره دوره 7 (1392)
دوره دوره 6 (1391)
دوره دوره 5 (1390)
دوره دوره 4 (1389)
دوره دوره 3 (1388)
دوره دوره 2 (1387)
دوره دوره 1 (1386)
نوالی, محمود. (1397). L'influence du mysticisme islamique sur l'éducation iranienne. مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز, 12(24), 357-369.
محمود نوالی. "L'influence du mysticisme islamique sur l'éducation iranienne". مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز, 12, 24, 1397, 357-369.
نوالی, محمود. (1397). 'L'influence du mysticisme islamique sur l'éducation iranienne', مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز, 12(24), pp. 357-369.
نوالی, محمود. L'influence du mysticisme islamique sur l'éducation iranienne. مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز, 1397; 12(24): 357-369.

L'influence du mysticisme islamique sur l'éducation iranienne

مقاله 20، دوره 12، شماره 24، پاییز 1397، صفحه 357-369  XML اصل مقاله (582.78 K)
نوع مقاله: مقاله علمی- پژوهشی
نویسنده
محمود نوالی email
هیات علمی بازنشسته گروه فلسفه دانشگاه تبریز
چکیده
Il faut savoir que le mysticisme a eu toujours de grandes influences sur tout ce qui concerne la vie et la culture iraniennes, surtout sur l’éducation qui est une étape très importante dans la formation de l’avenir de la jeunesse. C’est vrai, le mysticisme est une approche individualiste alors que l’éducation reste une affaire collective et sociale. Comment arrive-t-il, étant une pratique personnelle, à marquer une activité sociale à savoir l’éducation ? La réponse se trouve dans le mot ‘’liberté’’ qu’il apporte à ceux ou à celles qui le pratiquent. Et cette liberté est ''''essentiel'''' de toute éducation.
Dans cet article, nous essayerons d’illustrer d’abord toutes les caractéristiques positives et efficaces du mysticisme qui aboutiront à la liberté de l’individu, l’acteur principal de l’éducation ; et ensuite de signaler quelques risques du mysticisme et éventuellement ses inconvénients qui pourraient orienter l’objectif de l’éducation vers une sorte de fatalisme et une philosophie de contemplation. Ces derniers laisseraient des effets négatifs et des impacts irrémédiables sur le processus de l’éducation. Ils pousseraient tous ceux qui s’en occupent à ne pas assumer pleinement leurs responsabilités et leurs devoirs envers leur prochain.
کلیدواژه‌ها
mysticisme؛ l''éducation iranienne؛ responsabilités
عنوان مقاله [English]
The influence of Islamic mysticism on Iranian education
نویسندگان [English]
Mahmoud Navali
Full professor of philosophy, university of Tabriz- Iran
چکیده [English]
Mysticism can have many effects on our Iranian cultural and spiritual life. This influence can play a significant role in the future of youth education. In this article, we say that mysticism is a kind of individual or personal approach, but education is a collective and social work. How can one use individual approach in collective work? Our response to this question focuses on describing the concept of freedom and its use in both areas. Freedom in the realm of education is a fundamental issue, while mysticism is a kind of inventive and personal approach and attitude. Freedom in the realm of education is a fundamental problem, while mysticism is a kind of inventive and personal approach and attitude. In this article, at first, we try to describe the characteristics of mysticism that make it possible for a person to gain freedom, and also to mention some problems that may lead to determinism and in such a situation the person will be cornered. This situation makes one ignore his responsibilities to one another.
 
کلیدواژه‌ها [English]
responsibilities, Iranian education, Islamic mysticism
مراجع
-    Aboul-MozaffarGotb-Al-Din (1969), Al-Tasfié Fi Ahval-Al-Motassavvéfa, Téhéran,Iran, BonyadéFarjamghé.

-    Baudelaire, Ch. (1969), Le Spleen de Paris, traduction en persan, M. Islami-é-Nadouchin (1962), Téhéran, Fondement de la traduction et de l''édition des livres.

-    Borguëi, Seyed Abol-fazl (1960), Hägigät Al Erfan, Téhéran, Safi-Ali-Shah.

-    Chafag, Sadeg (1943), Histoire de littératures de l''Iran, Téhéran, Ministère du Culture.

-    Cor Vez. M. (1969), La philosophie de Heidegger, P.U.F.

-    Gani, Gassém (1960), Histoire du mysticisme, V. 2, Téhéran, Zavvar. 

-    Gochayri, Abolgassém-Abdol-Karim (1967), Ressal-éGochayriyyé, Téhéran, BongahéTardjomé Va Nachréketab : (B.T.V.N.K).

-    Goharin. S. S. (1988), Interprétation des Termes Mystiques, V. 3-4, Téhéran, Zavvar.

-    Gotb-IddinMozaffar (1969), Al-Tasfié Fi Ahval-Al-Motassavéfé, Téhéran, Iran, BonidéFarhang.

-    Gotb-IddinMozaffar (1983), Managueb-al-soufyé, Téhéran, Mola.

-    Hafiz Chams-édin Mohammad, (1941), Divan (Recueil de poésie No. 283), Téhéran, Zavvar.

-    Ibn-Arabi (1988), Tdjalliyat-al Elahiyé, Téhéran, Université  (P.U.Te.).

-    Jasrobi, Jahia (1989), Évolution du mysticisme, Tabriz, Université : (P.U.Ta).

-    Kafka, Franz (1985), Revue Philosophie et Littérature, Université Libre de Bruxelles.

-    Lahidji, Chams-Al-Din Mohammad (877 Hij) (1959), Mafatih-al Eedjâz, Introduction, Téhéran, Librairie Mahmoudi.

-    Molavi, Jalal-Al-Din (1987), Masnavi-Manavi, Téhéran, Amir-kabir.

-    Parsa. M. (1989), Commentaire du Fusus al Hékamde IBN-ARABI, Téhéran, Université : (P.U.T).

-    Revue de la philosophie et de la littérature (1985), université libre de Bruxelles.

-    Sä''di (2001), Les Ondes, Téhéran, Mahtabe.

 

 

 

 

 

                      

آمار
تعداد مشاهده مقاله: 623
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 208


با تشکر از شما؛ نظر شما با موفقیت ذخیره شد و پس از بررسی در سامانه نمایش داده خواهد شد.
ارسال نظر در مورد این مقاله


نام را وارد کنید.

نشانی پست الکترونیکی را به درستی وارد کنید.

سمت / سازمان را به درستی وارد کنید.

توضیحات را وارد کنید (حداقل 10 کلمه)
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Web
Analytics Made Easy - StatCounter
Journal Management System. Designed by sinaweb.