• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1398)
دوره دوره 12 (1397)
دوره دوره 11 (1396)
دوره دوره 10 (1395)
دوره دوره 9 (1394)
دوره دوره 8 (1393)
دوره دوره 7 (1392)
دوره دوره 6 (1391)
دوره دوره 5 (1390)
دوره دوره 4 (1389)
دوره دوره 3 (1388)
دوره دوره 2 (1387)
دوره دوره 1 (1386)
واله, حسین. (1398). Theory of Knowledge in Islamic Intellectual Tradition. مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز, (), -. doi: 10.22034/jpiut.2019.28176.2042
حسین واله. "Theory of Knowledge in Islamic Intellectual Tradition". مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز, , , 1398, -. doi: 10.22034/jpiut.2019.28176.2042
واله, حسین. (1398). 'Theory of Knowledge in Islamic Intellectual Tradition', مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز, (), pp. -. doi: 10.22034/jpiut.2019.28176.2042
واله, حسین. Theory of Knowledge in Islamic Intellectual Tradition. مجله پژوهش های فلسفی دانشگاه تبریز, 1398; (): -. doi: 10.22034/jpiut.2019.28176.2042

Theory of Knowledge in Islamic Intellectual Tradition

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده ، انتشار آنلاین از تاریخ 17 فروردین 1398  XML
نوع مقاله: مقاله علمی- پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jpiut.2019.28176.2042
نویسنده
حسین واله email
گروه فلسفه دانشگاه شهید بهشتی
چکیده
Early Muslim philosophers, theologians, logicians and experts in jurisprudence understand knowledge as “firm true belief supported by evidence”. They consider conjectures as a kind of ignorance, the domain of certain knowledge confined in necessary truths; and the domain of uncertain knowledge limited to contingent facts. From their definitions and postulates, we can conclude that they took “having appropriate source” as the criterion of knowledge. For this reason, they included the qualifications “firm” and ”immutable” in their definition of knowledge in lieu of distinction between the definition and the criterion of knowledge and separation of cognitive characteristic features of beliefs from the non- cognitive ones. Their approach in epistemology is externalistic but it accommodates foundationalism and fallibilism while evading epistemological relativism. In this approach, knowledge is defined as true belief with proper source. Having proper source is a criterion for knowledge which is not explicitly stated but is implied by different qualifications introduced by them. A source of belief is proper iff it bears a causal relation of some sort to the state of affairs the belief depicts.
کلیدواژه‌ها
Islamic Intellectual Sciences"؛ "knowledge"؛ "certainty"؛ "conjecture"؛ "belief"؛ "truth"
عنوان مقاله [English]
Theory of Knowledge in Islamic Intellectual Tradition
نویسندگان [English]
Hussein Valeh
Department of Philosophy, Faculty of Humanities, Shahid Beheshty University
چکیده [English]
Early Muslim philosophers, theologians, logicians and experts in jurisprudence understand knowledge as “firm true belief supported by evidence”. They consider conjectures as a kind of ignorance, the domain of certain knowledge confined in necessary truths; and the domain of uncertain knowledge limited to contingent facts. From their definitions and postulates, we can conclude that they took “having appropriate source” as the criterion of knowledge. For this reason, they included the qualifications “firm” and ”immutable” in their definition of knowledge in lieu of distinction between the definition and the criterion of knowledge and separation of cognitive characteristic features of beliefs from the non- cognitive ones. Their approach in epistemology is externalistic but it accommodates foundationalism and fallibilism while evading epistemological relativism. In this approach, knowledge is defined as true belief with proper source. Having proper source is a criterion for knowledge which is not explicitly stated but is implied by different qualifications introduced by them. A source of belief is proper iff it bears a causal relation of some sort to the state of affairs the belief depicts.
کلیدواژه‌ها [English]
Islamic Intellectual Sciences, knowledge, certainty, conjecture, belief, truth
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 162


با تشکر از شما؛ نظر شما با موفقیت ذخیره شد و پس از بررسی در سامانه نمایش داده خواهد شد.
ارسال نظر در مورد این مقاله


نام را وارد کنید.

نشانی پست الکترونیکی را به درستی وارد کنید.

سمت / سازمان را به درستی وارد کنید.

توضیحات را وارد کنید (حداقل 10 کلمه)
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Web
Analytics Made Easy - StatCounter
Journal Management System. Designed by sinaweb.