Journal of Philosophical Investigations
آموزش تفکر انتقادی و جایگاه باورهای معرفت‌‌شناختی در آن
آموزش تفکر انتقادی و جایگاه باورهای معرفت‌‌شناختی در آن

علی اقبالی؛ ژیلا کاردان حلوائی

دوره 18، شماره 49 ، آذر 1403، ، صفحه 111-130

https://doi.org/10.22034/jpiut.2024.61480.3755

چکیده
  هدف این پژوهش، مروری تحلیلی بر تعریف تفکر انتقادی و اهمیت آموزش آن، مفهوم باورهای معرفت‌‌شناختی و نقش آن­ها در تفکر انتقادی بود.روش این پژوهش، توصیفی- تحلیلی بود. به این منظور، مقالات مرتبط با متغیرهای ...  بیشتر
فلسفه برای کودکان و توسعه حرفه ای معلمان (مطالعه کیفی)
فلسفه برای کودکان و توسعه حرفه ای معلمان (مطالعه کیفی)

حسن احمدی؛ علی اقبالی

دوره 16، شماره 39 ، شهریور 1401، ، صفحه 113-128

https://doi.org/10.22034/jpiut.2022.52657.3321

چکیده
  هدف: بررسی ادبیات پژوهش نشان داد که مطالعات بسیار اندکی با تمرکز بر توسعه معلم در رویکرد آموزش فلسفه برای کودکان گزارش شده است. بنابراین با توجه به شکاف تحقیقاتی موجود در داخل کشور، هدف پژوهش حاضر بررسی ...  بیشتر