Journal of Philosophical Investigations
واکاوی در سبک تدریس به روایتی ساختارزدایانه؛ دریدا در این باره چه می گوید؟
واکاوی در سبک تدریس به روایتی ساختارزدایانه؛ دریدا در این باره چه می گوید؟

مهدی خبازی کناری؛ ندا راه بار

دوره 16، شماره 40 ، آبان 1401، ، صفحه 557-568

https://doi.org/10.22034/jpiut.2022.52737.3335

چکیده
  اساسا چرا دریدا ساختارزدایانه، وضع موجود در نظام آموزشی به طور عام و سبک تدریس به طور خاص را به پرسش می گیرد؟ سبک تدریس متعارف چگونه است که ساختارزدایی، کنشگرانه به نسوج آن ورود یافته و متعلَق درونی ...  بیشتر
لِم های فلسفی ساختن هنر از منظر دریدا
لِم های فلسفی ساختن هنر از منظر دریدا

حیدر زاهدی؛ امیر نصری

دوره 15، شماره 34 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 141-159

https://doi.org/10.22034/jpiut.2020.38148.2507

چکیده
  نخستین مقاله کتاب حقیقت در نقاشی، «پارارگون/Parergon»، را بعضی به «پیرامون کار» و یا «پیراکار» ترجمه کرده‌اند. اما «پارارگون» برای دریدا چیزی بیش از معنای لغوی صرف است. در بیان بی‌مأواییِ ...  بیشتر
مفهوم و استعاره نزد دریدا
مفهوم و استعاره نزد دریدا

مهدی پارسا خانقاه

دوره 12، شماره 25 ، بهمن 1397، ، صفحه 79-94

https://doi.org/10.22034/jpiut.2019.8011

چکیده
  در این مقاله تفسیر و خوانشی از متن مهم دریدا درباره‌ی استعاره با عنوان «اسطوره شناسی سفید: استعاره در متن فلسفه» ارائه شده است. دریدا در این متن به مواجهه‌ی فلسفه با استعاره به منزله‌ی امری بیرونی نسبت ...  بیشتر