Journal of Philosophical Investigations
ضرورت آموزش فلسفه برای کودکان و نقش آن در ارتقای تفکر خلاق و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان
ضرورت آموزش فلسفه برای کودکان و نقش آن در ارتقای تفکر خلاق و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان

حسین افلاکی فرد؛ محمد قلعه نوی

دوره 17، شماره 44 ، آذر 1402، ، صفحه 824-840

https://doi.org/10.22034/jpiut.2023.55051.3460

چکیده
  یکی از اهداف اصلی برنامه آموزش فلسفه برای کودکان بهبود شرایط آموزش تفکر در سیستم‌های آموزشی است هدف این برنامه کمک به کودکان است که یاد بگیرند چگونه خودشان فکر کنند. فلسفه برای کودکان یک فعالیت آموزشی ...  بیشتر
فلسفه برای کودکان و توسعه حرفه ای معلمان (مطالعه کیفی)
فلسفه برای کودکان و توسعه حرفه ای معلمان (مطالعه کیفی)

حسن احمدی؛ علی اقبالی

دوره 16، شماره 39 ، شهریور 1401، ، صفحه 113-128

https://doi.org/10.22034/jpiut.2022.52657.3321

چکیده
  هدف: بررسی ادبیات پژوهش نشان داد که مطالعات بسیار اندکی با تمرکز بر توسعه معلم در رویکرد آموزش فلسفه برای کودکان گزارش شده است. بنابراین با توجه به شکاف تحقیقاتی موجود در داخل کشور، هدف پژوهش حاضر بررسی ...  بیشتر