Journal of Philosophical Investigations
واکاوی معنای تعلیم و تعالی آدمی در نظام فکری سقراط-افلاطون
واکاوی معنای تعلیم و تعالی آدمی در نظام فکری سقراط-افلاطون

علیرضا شفیعیون؛ حسین کلباسی اشتری

دوره 16، شماره 40 ، آبان 1401، ، صفحه 52-67

https://doi.org/10.22034/jpiut.2022.51933.3237

چکیده
  بررسی مسئلة تعلیم‌وتربیت نزد سقراط-افلاطون و سوفیست‌ها به‌معنای بررسی نگرش ایشان نسبت به رشد انسان در هستی و چگونگی حرکت آدمی در مسیر نیک‌بختی خویش است. در دوران کلاسیک یونان، سوفیست‌ها بیان کردند ...  بیشتر