دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1396)
دوره 10 (1395)
دوره 9 (1394)
دوره 8 (1393)
دوره 7 (1392)
دوره 6 (1391)
دوره 5 (1390)
دوره 4 (1389)
دوره 3 (1388)
دوره 2 (1387)
دوره 1 (1386)
نویسنده = ������������ ��������������
تعداد مقالات: 4
Educational Time Based on Heidegger's Approach to Temporality
دوره 16، شماره 41 ، دی 1401، ، صفحه 34-48
چکیده
In this article, an attempt has been made to analyze the issue of time in education. First, to explore the nature of this concept, the distinction between the temporality of Being [Temporality] and the temporality of beings [temporality] which were distinguished by Heidegger, is discussed. Second, it’s indicated that the moment of vision is the authentic ... بیشترمعنای فردیت و تعادل تراژیک در اشعار حافظ (نگرشی به اشعار حافظ از دیدگاه امر دیونیزوسی و آپولونی در فلسفه هنر نیچه)
دوره 13، شماره 26 ، خرداد 1398، ، صفحه 123-146
چکیده
تعادل تراژیک در فلسفه هنر نیچه عبارت از جمع و تعادل بین امر دیونیزوسی و آپولونی است. امر دیونیزوسی نیرو و میل به یگانگی با امر خاستگاهی و آریگویی به آن و امر آپولونی همین آریگویی در قالب زندگی است. ... بیشترجایگاه منطق در تقسیمبندی علوم ارسطو
دوره 6، شماره 10 ، اردیبهشت 1391، ، صفحه 63-96
چکیده
ارسطو در جاهای مختلف آثارش، به تناسب بحث، علوم را به اقسام و شاخههایی تقسیم مینماید. وی اولین کسی است که منطق را تدوین و به عنوان یک علم عرضه نموده است. اما در میان تقسیم بندیهایی که ارسطو از علوم بدست ... بیشترهمارزی تکامل نهاد اخلاق در فرد و نوع با رجوع به اندیشة فروید
دوره 6، شماره 10 ، اردیبهشت 1391، ، صفحه 97-116