Journal of Philosophical Investigations
بررسی تحلیلی ایده بیلدونگ هردر و استنتاج مؤلفه‌های مفهومی تربیت بر پایه‌ آن
بررسی تحلیلی ایده بیلدونگ هردر و استنتاج مؤلفه‌های مفهومی تربیت بر پایه‌ آن

مسعود پیروتی اقدم؛ سید جلال هاشمی؛ سید منصور مرعشی؛ مسعود صفایی مقدم

دوره 17، شماره 43 ، مرداد 1402، ، صفحه 176-198

https://doi.org/10.22034/jpiut.2022.54253.3413

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش بررسی تحلیلی مفهوم بیلدونگ مورد نظر هردر می‌باشد که با مبنا قراردادن آن بتوان برای نظام تعلیم و تربیت مؤلفه‌های مفهومی نوینی ارائه داد. هردر با عنایت به تاریخ و فرهنگ غایتی را برای ...  بیشتر
واکاوی و تأملی بر فلسفه آموزش ‌و پرورش اشتاینر والدورف
واکاوی و تأملی بر فلسفه آموزش ‌و پرورش اشتاینر والدورف

هما رحمانی

دوره 16، شماره 39 ، شهریور 1401، ، صفحه 235-253

https://doi.org/10.22034/jpiut.2022.52328.3271

چکیده
  هدف اولیه آموزش قرن نوزدهم کسب دانش بود. اما اشتاینر والدورف این اصل را نفی کرد و اظهار داشت که دانش تنها یکی از ابزارهایی است که فرد به‌وسیله آن آموزش می‌دهد، لذا یکی از اشکال تغذیه ذهنی و اخلاقی برای ...  بیشتر
برساخت‌گرایی اخلاقی کریستین کرسگارد
برساخت‌گرایی اخلاقی کریستین کرسگارد

حسین اترک

دوره 12، شماره 25 ، بهمن 1397، ، صفحه 1-20

https://doi.org/10.22034/jpiut.2019.8014

چکیده
  برساخت‌گرایی نظریه‌ای که احکام اخلاقی را نه امور واقعی بلکه اموری که توسط عقل عملی طی فرآیندی عقلی با توجه به مشکلات عملی پیش‌رو ساخته می‌شوند، می‌داند. کریستین کرسگارد فیلسوف معاصر آمریکایی یک برساخت‌گرای ...  بیشتر