دوره 18 (1403)
دوره 17 (1402)
دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1396)
دوره 10 (1395)
دوره 9 (1394)
دوره 8 (1393)
دوره 7 (1392)
دوره 6 (1391)
دوره 5 (1390)
دوره 4 (1389)
دوره 3 (1388)
دوره 2 (1387)
دوره 1 (1386)
نویسنده = محمد ظهرابی
تعداد مقالات: 4
The Philosophy of Teacher Immunity: EFL Teachers’ Perspectives
دوره 17، شماره 45 ، دی 1402، ، صفحه 330-346
چکیده
Teacher factors encompass the teachers’ cognitive and affective characteristics that are likely to affect their instructional efficacy. Language teacher immunity is one of the affective factors that determines the teachers’ psychological well-being in their settings. The present study strived to itemize the factors in novice and experienced EFL instructors’ ... بیشترThe Philosophy of Teachers’ Power based on Leech’s Politeness Maxims in Iranian Context
دوره 16، شماره 41 ، دی 1401، ، صفحه 399-422
چکیده
The philosophy of education is an important issue in learning and teaching. Also, the relationship between teachers’ power and abilities can tremendously influence the learners. The purpose of this article is to explore the practice of power bases and Leech’s (1983) politeness maxims among Iranian teachers. A descriptive-qualitative method is used ... بیشترمطالعه و بررسی معناشناسی از منظر زبانشناسی با رویکرد فلسفی
دوره 15، شماره 37 ، دی 1400، ، صفحه 375-396
چکیده
معنا بر آنچه که یک زبان در مورد جهانی -که ما در آن زندگی میکنیم- و یا هر گونه جهان احتمالی و خیالی -که در موردش توصیف میکند-، اشاره دارد. مطالعه و بررسی معنا(meaning) و زوایای مختلف آن معناشناسی(semantics) نامیده ... بیشترAn Inextricable Interaction and Interrelationship between Applied Linguistics and Philosophical-linguistics
دوره 14، شماره 32 ، آذر 1399، ، صفحه 357-368