دوره 18 (1403)
دوره 17 (1402)
دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1396)
دوره 10 (1395)
دوره 9 (1394)
دوره 8 (1393)
دوره 7 (1392)
دوره 6 (1391)
دوره 5 (1390)
دوره 4 (1389)
دوره 3 (1388)
دوره 2 (1387)
دوره 1 (1386)
نویسنده = سحر کاوندی
تعداد مقالات: 6
نقش روحالقدس در نظام رستگاری در اندیشه آگوستین قدیس
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 تیر 1403
چکیده
ساختار نظام الهیاتی آگوستین در پی حل مسئله رستگاری انسان است. آگوستین از حیث هستیشناختی و معرفتشناختی عناصری را در تحقق رستگاری انسان دخیل میداند که از جمله مهمترین آن عناصر، روحالقدس است. به ... بیشتربازخوانی نظریۀ شخصیت ملاصدرا از منظر نظریۀ شخصیت صفاتی آلپورت
دوره 17، شماره 44 ، آذر 1402، ، صفحه 21-44
چکیده
انسانشناسی در شاخۀ نوپای روانشناسی، ذیل عنوان «نظریههای شخصیت» توانسته است در عرصۀ مطالعات رفتاری و ارتباط متقابل افراد کارآمد باشد. ضرورت تبیین و تحلیل ماهیت حقیقی انسان در حوزۀ «بود» ... بیشترفرشتگان و الهیات نجات در کتاب مقدس: رویکرد تفسیری آگوستین قدیس
دوره 15، شماره 37 ، دی 1400، ، صفحه 927-951
چکیده
فرشتگان در کتاب مقدس و به تبع آن در آموزه نجات، نقشی محوری برای آگوستین ایفا میکنند. او در آثارش در پی طراحی بنایی برای تبیین جایگاه وجودشناختی فرشتگان است تا آنها را عناصر مهم الهیات نجات معرفی کند. ... بیشترفرونسیس در نظام فکری افلاطون
دوره 13، شماره 26 ، خرداد 1398، ، صفحه 317-337
چکیده
فرونسیس، واژهای بنیادین در سنت فلسفی یونان باستان است. این واژه را می توان اساس تفکر «حکیم-حاکم» در جمهوری و «قانون گذار – فیلسوف» افلاطون در قوانین دانست . اکثر فلاسفه و شارحان آثار ... بیشترمشکل محاسبه در فایدهگرایی: نقد و بررسی نظریه جی.جی.سی اسمارت
دوره 8، شماره 14 ، خرداد 1393، ، صفحه 195-216
چکیده
فلسفهی اخلاق شامل سه حوزهی فرااخلاق، اخلاق هنجاری و اخلاق کاربردی است. فایدهگرایی یکی از دیدگاههای مهم مطرح در حوزهی اخلاق هنجاری است که معیار درستی اعمال انسان را بر سود و زیان پیامدهای آن ... بیشترتوجیه نظریة پیدایی عالم در ترازوی نقد: (مدل سینایی، مدل اشراقی)
دوره 2، شماره 203 ، شهریور 1387، ، صفحه 1-29