آ
-
آجربندیان، سعیده
Reflecting the Hero's Confusion in Sartre's Existentialist Attitude: conditions of appearance and characteristics [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 423-437]
-
آذرکسب، سید محمدرضا
Farabi’s Perspective on Global Peace [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 302-309]
-
آزادی، علی
مبانی فلسفی فلسفه برای کودکان (فبک) از نظر لیپمن: هستیشناسی، انسانشناسی و معرفتشناسی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 59-77]
-
آیشم، معصومه
شهر در حکمت متعالیه و جایگاه آن در کمال انسان [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 1-28]
-
آقایی پور، علی
بررسی مقایسهای و انتقادی مفهوم آزادی در اندیشه کانت و هایدگر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 643-657]
-
آقازاده، سید ابراهیم
رویکرد انتقادی بر نظریه «خلق از عدم» حکمت متعالیه [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 540-556]
ا
-
احمدی، حسن
فلسفه برای کودکان و توسعه حرفه ای معلمان (مطالعه کیفی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 113-128]
-
احمدی خاوه، احسان
مفهومشناسی تطبیقی مساله اراده آزاد و اختیار در تعلیم و تربیت بر اساس الگوی «انسان مشکک» [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 149-167]
-
احمدی سعدی، عباس
بررسی متناقضنمای اختیار انسان و تقدیر الهی در فلسفه ابن سینا [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 395-406]
-
احمدی سعدی، عباس
بررسی تحول نگرش کلامی قاعده لطف به مسئله شمول گرایی در نجات (علامه طباطبایی و جوادی آملی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 395-409]
-
احمدی نژاد، حمید
نظام فلسفی پساکرونا از دریچه تقابل رئالیسم، لیبرالیسم و تئوری انتقادی؛ سناریوهای محکوم، پلتفرم و هریت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 678-695]
-
احمدی هدایت، حمید
واکاوی رویکرد پساپدیدارشناسی در آموزش مجازی و استلزامات آن برای نظام آموزشی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 150-165]
-
اخگر، محمدعلی
بررسی متناقضنمای اختیار انسان و تقدیر الهی در فلسفه ابن سینا [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 395-406]
-
اخگر، محمدعلی
بررسی نقش عمل در استکمال عقل نظری در آراء مشائیان (کندی، فارابی و ابنسینا) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 730-743]
-
اخگر، محمد علی
بررسی تحول نگرش کلامی قاعده لطف به مسئله شمول گرایی در نجات (علامه طباطبایی و جوادی آملی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 395-409]
-
ادیب، یوسف
Perception of Religious “Other” and the Quality of Its Narration in the Cultural Context of Iran [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 285-301]
-
ایرانی بهبهانی، هما
بازشناسی عرصه دیگر وجود در معماری درونگرای ایرانی با تأکید بر پدیدار آیینه در فلسفه سهروردی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 306-324]
-
اردلانی، حسین
اهمیت تناسب در هنر معماری و موسیقی با تمرکز بر اندیشه افلاطون [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 410-421]
-
ارشد ریاحی، علی
بررسی و نقد آراء «لئونارد سوییدلر» درباره اخلاق جهانی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 232-262]
-
اسپرهم، داوود
رویکرد اگزیستانسیالیستی به مفهوم تنهایی در جریان شعری رمانتیک سیاه: دهه سی و چهل خورشیدی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 365-382]
-
اسکندری، حمید
حقیقت و خطاناپذیری در «منطقِ هویتِ مطلقاً متناقضِ» نیشیدا و «منطقِ صوری - شهودیِ» ملاصدرا [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 581-596]
-
اسکوئیان، عباس
بررسی روششناسی دیدگاههای کتز و فیلیپس در باب تجربه دینی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 546-560]
-
اسماعیلی بروجنی، مهرناز
رویکرد فلسفی به آشنایی زدایی در اشعار معاصر ایران [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 62-91]
-
اشرفی سلیم کندی، فرشید
رویکردها و روش های آموزش تفکر فلسفی به کودکان [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 129-149]
-
اصغری، سیدعلی
نقد تکیه جزئیگرایی اخلاقی بر دلیلهای اخلاقی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 429-444]
-
اصغری، محمد
وحدت به مثابۀ ایده آل فلسفۀ هگل [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 533-545]
-
اصغری، محمد
به سوی یک اخلاق اگزیستانسیال؛ واکاوی مواجهه کییرکگور با داستان ابراهیم از منظر فلسفه هایدگر [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 464-475]
-
افلاکی فرد، حسین
بررسی دیدگاه حوزه فردی راسل در ادبیات تعلیمی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 283-300]
-
اقبالی، علی
فلسفه برای کودکان و توسعه حرفه ای معلمان (مطالعه کیفی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 113-128]
-
اکبری، بهمن
بررسی روششناسی دیدگاههای کتز و فیلیپس در باب تجربه دینی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 546-560]
-
اکبری، مریم
بازشناسی عرصه دیگر وجود در معماری درونگرای ایرانی با تأکید بر پدیدار آیینه در فلسفه سهروردی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 306-324]
-
اکبرزاده راشد، سمیرا
The Philosophy of Teachers’ Power based on Leech’s Politeness Maxims in Iranian Context [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 399-422]
-
اکبری ناصری، محبوبه
گسست از بیان امر الهیِ هگلی در پیکرسازی مدرن [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 506-520]
-
اکوان، محمد
واکاوی مفاهیم بنیادی فلسفۀ تربیتی اپیکتتوس به روایت آنتونیلانگ [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 1-15]
-
اللهوردی پور، محمدعلی
واکاوی مفهوم زمان (یا صیروت) دلوزی در عکاسی به سبک فوتومنتاژ [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 92-118]
-
ایمانی زاده شریفپور، مریم
مطالعه تطبیقی زیباییشناسی در اندیشه افلاطون و حکمت سهروردی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 383-394]
-
امید، مسعود
مبانی فلسفی فلسفه برای کودکان (فبک) از نظر لیپمن: هستیشناسی، انسانشناسی و معرفتشناسی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 59-77]
-
امید، مسعود
احتمال وجود عالم پس از مرگ و آموزه ثواب و عقاب اَعمال در حیات اُخروی در فلسفه دیوید هیوم [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 360-377]
-
امید، مسعود
پرسش از پایدیای سوبژکتیویته [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 16-32]
-
امیرخانی شهرکی، سجاد
Rene Descartes’s Cogito Argument Reconsidered [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 148-163]
-
امینی، عبدالله
تأملی بر رابطۀ هنر با زندگی در تفکر دیویی (با تکیه بر مفهوم تجربه) [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 616-643]
ب
-
بابایی، سعیده
Online Forums Can Alleviate the Care Crisis [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 174-188]
-
بابایی، علی
سه مرتبه حرکت بر مبنای سه سیر فلسفی ملاصدرا: حرکت طبیعی، حرکت جوهری، تجدد امثال [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 119-153]
-
بارانی، مهشید
An Analysis of the User's Interpretation of the Product; Comparative Study of Experience Design and Reception Hermeneutic [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 310-323]
-
باقرشاهی، علی نقی
The Relativity of the Subject of Truth in Alain Badiou’s Philosophy [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 242-256]
-
باقری مجد، روح اله
استیلای شبه پرسشگری بجای پرسشگری در نظامهای تعلیم و تربیت با استناد به اندیشه هانس گئورگ گادامر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 269-282]
-
باقری نوع پرست، خسرو
جایگاه تخیل در تربیت اخلاقی از منظر کانت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 1-26]
-
بختیاریان، مریم
تصویرگری به مثابۀ ابزار آموزشی فلسفه به کودکان: تحلیل تصویرنوشتار در سه اثر از شل سیلوراستاین و ولف ارلبروش [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 96-112]
-
برندک، فرهاد
بازشناسی تئوری پنجرههای شکسته در "سکونت" شهری مدرن؛ نشانهشناسی و نظریهپردازی داده بنیاد از فیلم"ایثار" آندری تارکوفسکی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 744-765]
-
بسناس، مهری
The History of Education in Old Tabriz City and its Philosophy in the Qajar Era (from the Maktabs to formation of the new schools) [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 460-470]
-
بشیری، محمود
رویکرد اگزیستانسیالیستی به مفهوم تنهایی در جریان شعری رمانتیک سیاه: دهه سی و چهل خورشیدی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 365-382]
-
بیکران بهشت، حامد
طبیعتگرایی یا مضمون هستیشناختی؟ فیزیکالیسم و ذهنیت بنیادی: یک رویکرد تاریخی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 154-185]
-
بلندهمتان، کیوان
Political Conception of Islamic Education: Revisiting al-Afghani’s Ideas on Education [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 74-86]
-
بنی اردلان، اسماعیل
Reflecting the Hero's Confusion in Sartre's Existentialist Attitude: conditions of appearance and characteristics [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 423-437]
-
بینای مطلق، سعید
تأملی بر دوگان نفس ـ بدن در آیین اورفه و تأثیر آن بر آموزة نفس افلاطون [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 597-612]
-
بهبهانی، رضا
بازشناسی عرصه دیگر وجود در معماری درونگرای ایرانی با تأکید بر پدیدار آیینه در فلسفه سهروردی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 306-324]
-
بهبهانی، کاوه
قبای قانون بر قامت اخلاق؛ نگرشی انتقادی بر خوانش پاتریک دِولین در باب الزام قانونی اخلاق متعارف [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 514-532]
پ
-
پایا، علی
ارزیابی جایگاه معرفتشناختی یقین در اندیشه ویتگنشتاین، از منظر عقلانیت نقاد [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 670-705]
-
پایا، علی
آیا ویتگنشتاین متاخر به ورطۀ نسبیگرایی درمیغلتد؟ یک ارزیابی از منظر عقلانیت نقاد [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 208-224]
-
پایا، علی
از قرآن چه و چگونه می توان آموخت؟ یک بررسی از منظر عقلانیت نقاد [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 633-664]
-
پیراوی ونک، مرضیه
مطالعه تطبیقی آراء مرلوپونتی و آرنهایم در حیطه ادراک بصری و تبیین رهیافت آن در آموزش هنر (با رویکرد پدیدارشناختی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 254-268]
-
پیکانی، جلال
جایگاه نظر کانت در میان نظریههای ناظر بر روابط دین و اخلاق [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 562-582]
-
پیکانی، جلال
بررسی روششناسی دیدگاههای کتز و فیلیپس در باب تجربه دینی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 546-560]
-
پناهی درچه، اکبر
بررسی رویکرد تربیت ذهن بر مبنای دیدگاه حکمت متعالیه با تاکید بر تقویت قوه خیال درآموزش کودکان [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 33-51]
-
پورمحمدی، محمدرضا
بازشناسی تئوری پنجرههای شکسته در "سکونت" شهری مدرن؛ نشانهشناسی و نظریهپردازی داده بنیاد از فیلم"ایثار" آندری تارکوفسکی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 744-765]
ت
-
ترکاشوند، احسان
بررسی بعد ادراکی عقل عملی در حکمت متعالیه [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 341-361]
-
تفنگ چی، سینا
بدن به مثابه رسانه نوین یا فرا انسانگرایی در عصر هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 225-242]
-
توکلی، غلامحسین
بررسی و نقد آراء «لئونارد سوییدلر» درباره اخلاق جهانی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 232-262]
-
توکلی، نسرین
بررسی مقایسه ای مفهوم حقیقت محمدیه از منظر ملاصدرا و آدام کدمون از نگاه موسی دلئون [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 292-305]
ج
-
جلال کمالی، فتانه
اهمیت تناسب در هنر معماری و موسیقی با تمرکز بر اندیشه افلاطون [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 410-421]
-
جلیلی، جلیل
Philosophy of Islamic Education: environmental and behavioral pathology of children's religious education [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 49-61]
-
جمالی، عباس
آگامبن و دیرینهشناسی فلسفی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 712-729]
-
جمالی، مریم
فلسفه بقای سینما با رویکرد ژان بودریار [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 243-258]
-
جمال پور، میکاییل
Abstraction of the Soul and the Presence Abstracts in Dream From; the psychological and philosophical perspective with an emphasis on the views of Carl Gustav Young [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 490-501]
-
جمیلی، میلاد
جایگاه تخیل در تربیت اخلاقی از منظر کانت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 1-26]
چ
-
چترائی، سمیه
مطالعه تطبیقی آراء مرلوپونتی و آرنهایم در حیطه ادراک بصری و تبیین رهیافت آن در آموزش هنر (با رویکرد پدیدارشناختی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 254-268]
ح
-
حاجیانی، فهیمه
تحلیلی بر موانع تربیت عقلانی از دیدگاه هگل [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 521-539]
-
حاجیان فروشانی، یاسمن
واکاوی بنیانهای فلسفی «دیزاین» بهمثابه کنش تکنولوژیکی به کمک معانی مستتر در مفهوم بینامتنی «تخنه» [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 696-711]
-
حاجیان فروشانی، یاسمن
«کنش پژوهی اخلاقی» به مثابۀ فصل مشترک «تربیت پژوهی» با «طراحی پژوهی» [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 168-180]
-
حاج حسینی، مرتضی
ارزیابی نقدهای اچمندی به تحلیل تارسکی از مفهوم پیامد منطقی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 505-532]
-
حبیبی، فواد
Derrida's Deconstruction and Environmental Graphics: Examination and Analysis Case Study of the Mental Image of Tourists in Isfahan [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 324-347]
-
حیدری، احمدعلی
Educational Time Based on Heidegger's Approach to Temporality [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 34-48]
-
حیدری، محمدحسن
رورتی در مقابل هابرماس: چرخش پراگماتیک نسبت به صدق و کاربست آن در سازماندهی روابط توجیهی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 378-394]
-
حیران، سمیه
بررسی متناقضنمای اختیار انسان و تقدیر الهی در فلسفه ابن سینا [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 395-406]
-
حسامی فر، عبدالرزاق
مفهوم «معنا» در منطق معنای ژیل دلوز [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 407-428]
-
حسامی فر، عبدالرزاق
رورتی در مقابل هابرماس: چرخش پراگماتیک نسبت به صدق و کاربست آن در سازماندهی روابط توجیهی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 378-394]
-
حسینی، سید حسام
تبیین و نقد رویکرد لیپمن در برنامه فلسفه برای کودکان از منظر پرسشگری وجودی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 78-95]
-
حسینی، سید حسام
تبیین الگوی نظری مشاوره فلسفی در تعلیم و تربیت برمبنای خردورزی و دیالوگ سقراطی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 86-110]
-
حسینی، سید حسام
تبیین پدیدارشناختی ادراک معلّمان سرآمد از ابعاد و مؤلفههای فلسفه معلّمی خود [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 331-349]
-
حسینی، سیدمجتبی
فرایند تکامل در لامارکیسم و داروینیسم؛ شباهتها و تفاوتها [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 577-593]
-
حسینی، سید محمد
قبای قانون بر قامت اخلاق؛ نگرشی انتقادی بر خوانش پاتریک دِولین در باب الزام قانونی اخلاق متعارف [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 514-532]
-
حسینی، سیده نسرین
تبیین و نقد رویکرد لیپمن در برنامه فلسفه برای کودکان از منظر پرسشگری وجودی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 78-95]
-
حسینی، سیده نسرین
تبیین پدیدارشناختی ادراک معلّمان سرآمد از ابعاد و مؤلفههای فلسفه معلّمی خود [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 331-349]
-
حسینی، علی
عقل در محدوده دین تنها از نگاه امام محمد غزالی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 569-580]
-
حسینی، مالک
جایگاه و نقش مفهوم اتمسفر در پدیدارشناسی نوین هرمان اشمیتس [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 706-744]
-
حسنزاده، علی
هژمونی سکوت: خوانشی هگلی ـ لاکانی از رابطۀ سکوت و زبان در اندیشۀ مولوی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 594-609]
-
حسنزاده، مهدی
«زیستجهان» در پدیدارشناسی آلفرد شوتز [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 533-561]
-
حسینیسیرت، مریم السادات
خوانش بینامتنی دیالوگیسم باختین بر اساس دیالکتیک هگل [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 362-388]
-
حسینی سروری، سید حسن
رابطه موجبیت و مسئولیت اخلاقی در نظریه کنش سینوی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 287-314]
-
حسینی شاهرودی، سید مرتضی
سلامتی، بیماری و درمان در مکتب فکری ملاصدرا [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 476-489]
-
حقیقت، حمیده
فلسفه شیمی و سیر تحول آن در گذر زمان [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 325-335]
-
حکیمی فر، خلیل
حقیقت و خطاناپذیری در «منطقِ هویتِ مطلقاً متناقضِ» نیشیدا و «منطقِ صوری - شهودیِ» ملاصدرا [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 581-596]
-
حمداللهی، احمد
مقایسه تحلیلهای ارسطو و فرگه از «گزاره حملی» [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 644-669]
-
حمیدیه، بهزاد
«زیستجهان» در پدیدارشناسی آلفرد شوتز [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 533-561]
خ
-
خیاط زاده، مهدی
بررسی انتقادی نظریۀ معرفتشناسی مشارکت در فهم باورهای دینی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 277-291]
-
خانیکی، هادی
بدن به مثابه رسانه نوین یا فرا انسانگرایی در عصر هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 225-242]
-
خبازی کناری، مهدی
واکاوی در سبک تدریس به روایتی ساختارزدایانه؛ دریدا در این باره چه می گوید؟ [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 557-568]
-
خدیوی، اسداله
پدیدارنگاری برنامه فلسفه برای کودکان(P4C) در آموزش ابتدایی ایران (سیاستگذاری، راهبردها و عمل) [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 29-61]
-
خدیوی، اسداله
ارزشیابی بدون تخلف، در آموزشهای آنلاین: با استناد به دو نظریه سطوح شناختی بنجامین بلوم و هرمنوتیک فلسفی هانس گئورگ گادامر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 208-219]
-
خدیوی، اسداله
رویکرد نظری به فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 196-207]
-
خزاعی، زهرا
مسأله «من» در نگاه گلن استراوسن [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 186-213]
-
خلیلی، مهدی
Online Forums Can Alleviate the Care Crisis [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 174-188]
-
خنجرخانی، مسعود
ارزشیابی بدون تخلف، در آموزشهای آنلاین: با استناد به دو نظریه سطوح شناختی بنجامین بلوم و هرمنوتیک فلسفی هانس گئورگ گادامر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 208-219]
-
خنجرخانی، مسعود
استیلای شبه پرسشگری بجای پرسشگری در نظامهای تعلیم و تربیت با استناد به اندیشه هانس گئورگ گادامر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 269-282]
-
خوش زبان، الهه
مسأله «من» در نگاه گلن استراوسن [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 186-213]
د
-
دادفر، پدرام
واکاوی مفهوم زمان (یا صیروت) دلوزی در عکاسی به سبک فوتومنتاژ [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 92-118]
-
داروئی، پریسا
مطالعه تطبیقی آراء مرلوپونتی و آرنهایم در حیطه ادراک بصری و تبیین رهیافت آن در آموزش هنر (با رویکرد پدیدارشناختی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 254-268]
-
دامادی، مریم
تأملی بر دوگان نفس ـ بدن در آیین اورفه و تأثیر آن بر آموزة نفس افلاطون [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 597-612]
-
دانیالی، عارف
کوندرا: عمل همچون مسألۀ رمان؛ خوانش آرنتی از رویکرد کوندرا به تاریخ رمان) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 658-677]
-
داودی پناه، نسیم
رویکرد اگزیستانسیالیستی به مفهوم تنهایی در جریان شعری رمانتیک سیاه: دهه سی و چهل خورشیدی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 365-382]
-
دیباجی، سید محمد علی
Critical Consideration on God's Essence and His Features in Open Theism [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 386-398]
-
دباغ، حسین
قبای قانون بر قامت اخلاق؛ نگرشی انتقادی بر خوانش پاتریک دِولین در باب الزام قانونی اخلاق متعارف [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 514-532]
-
دربانیان، مریم
انتقادات ویکو به تفکّر دکارتی، به منزله یکی از مهمترین سرآغازگاههای ظهور تفکّر تاریخی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 561-576]
-
درگاه زاده، محمد
نقش قوه خیال در تبیین وحی از دیدگاه حکیم ابن سینا و ملاصدرا [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 214-231]
-
درویشی، زینالعابدین
رویکردها و روش های آموزش تفکر فلسفی به کودکان [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 129-149]
ذ
-
ذاکری، مهدی
پدیدارشناسی ایدئولوژی و نسبت آن با اتوپیا بر پایه آراء ریکور [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 336-359]
-
ذوفقاری، زهرا
بررسی و نقد آراء «لئونارد سوییدلر» درباره اخلاق جهانی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 232-262]
-
ذوفقاری، شهاب الدین
بررسی و نقد آراء «لئونارد سوییدلر» درباره اخلاق جهانی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 232-262]
ر
-
راستایی، حامده
کرونا و پاسخ به رنج دیگری در پرتو تکلیف گرایی کانت و مسئولیتپذیری نزد لویناس [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 263-286]
-
رام، سمیه
Comparative Comparison of Self-control and Piety from the Perspective of Psychology and Islamic Education [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 102-119]
-
راه بار، ندا
واکاوی در سبک تدریس به روایتی ساختارزدایانه؛ دریدا در این باره چه می گوید؟ [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 557-568]
-
رحمانی، هما
واکاوی و تأملی بر فلسفه آموزش و پرورش اشتاینر والدورف [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 235-253]
-
رحیم نصیریان، ایمان
رورتی در مقابل هابرماس: چرخش پراگماتیک نسبت به صدق و کاربست آن در سازماندهی روابط توجیهی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 378-394]
-
رضایی، رسول
ارزشیابی بدون تخلف، در آموزشهای آنلاین: با استناد به دو نظریه سطوح شناختی بنجامین بلوم و هرمنوتیک فلسفی هانس گئورگ گادامر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 208-219]
-
رضایی، رسول
استیلای شبه پرسشگری بجای پرسشگری در نظامهای تعلیم و تربیت با استناد به اندیشه هانس گئورگ گادامر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 269-282]
-
رهبر، حسن
حقیقت و خطاناپذیری در «منطقِ هویتِ مطلقاً متناقضِ» نیشیدا و «منطقِ صوری - شهودیِ» ملاصدرا [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 581-596]
-
رهنما، اکبر
تبیین الگوی نظری مشاوره فلسفی در تعلیم و تربیت برمبنای خردورزی و دیالوگ سقراطی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 86-110]
-
روحانی، حسین
مقایسه آراء مارتین هایدگر و علی شریعتی در قبال تکنولوژی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 626-642]
-
روحانی، حسین
Soren Kierkegaard's Leap of Faith: political implications [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 373-385]
-
رودی، معصومه
سلامتی، بیماری و درمان در مکتب فکری ملاصدرا [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 476-489]
-
رئیسی، محمداسلم
بررسی نقش عمل در استکمال عقل نظری در آراء مشائیان (کندی، فارابی و ابنسینا) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 730-743]
ز
-
زارع، روزبه
رابطه موجبیت و مسئولیت اخلاقی در نظریه کنش سینوی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 287-314]
-
زرگر، نرگس
Analyzing the alleged Priority of Thought over Language in al-Fārābī’s Philosophy of Language [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 189-205]
-
زمانی، سیدصادق
مطالعه تطبیقی زیباییشناسی در اندیشه افلاطون و حکمت سهروردی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 383-394]
-
زمانی، سید صادق
Derrida's Deconstruction and Environmental Graphics: Examination and Analysis Case Study of the Mental Image of Tourists in Isfahan [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 324-347]
-
زندیه، عطیه
فلسفه تعلیم و تربیت در اندیشه پراگماتیستی پیرس [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 220-234]
س
-
ساکی، ولی اله
بررسی مقایسه ای مفهوم حقیقت محمدیه از منظر ملاصدرا و آدام کدمون از نگاه موسی دلئون [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 292-305]
-
سالاری، هادی
سوبژکتیویته و نبوغ به مثابه شرط امکان و امکان هنر زیبا در معماری (ساختار معمارانه) نظام فلسفه کانت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 610-625]
-
سالم، مریم
چگونگی نسبت میان مفهوم «وجود» و معنای «خدا» در رسائل کلامی بوئثیوس [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 437-452]
-
سامع، سیدجمال
لوگوس هراکلیتوس از منظر پدیدارشناسیِ آغازِ دیگرِ مارتین هایدگر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 495-513]
-
سبحانی نژاد، مهدی
تبیین الگوی نظری مشاوره فلسفی در تعلیم و تربیت برمبنای خردورزی و دیالوگ سقراطی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 86-110]
-
سبحانینژاد، مهدی
تبیین پدیدارشناختی ادراک معلّمان سرآمد از ابعاد و مؤلفههای فلسفه معلّمی خود [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 331-349]
-
سجادی، سید مهدی
تدارک رویکردی نو به فلسفه تعلیم و تربیت: اقتضاء تحولات فناورانه عصر حاضر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 27-39]
-
سجادیه، نرگس سادات
جایگاه تخیل در تربیت اخلاقی از منظر کانت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 1-26]
-
سید کلان، سید محمد
پدیدارنگاری برنامه فلسفه برای کودکان(P4C) در آموزش ابتدایی ایران (سیاستگذاری، راهبردها و عمل) [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 29-61]
-
سرانجام، محمد حسین
قلب و ادراک زیبایی از دیدگاه علامه طباطبائی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 315-340]
-
سرمدی، محمدرضا
مفهومشناسی تطبیقی مساله اراده آزاد و اختیار در تعلیم و تربیت بر اساس الگوی «انسان مشکک» [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 149-167]
-
سروش، جمال
بررسی بعد ادراکی عقل عملی در حکمت متعالیه [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 341-361]
-
سعادتی خمسه، اسماعیل
جایگاه نظر کانت در میان نظریههای ناظر بر روابط دین و اخلاق [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 562-582]
-
سیف، سید مسعود
رورتی در مقابل هابرماس: چرخش پراگماتیک نسبت به صدق و کاربست آن در سازماندهی روابط توجیهی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 378-394]
-
سلطانی فر، محمد
بدن به مثابه رسانه نوین یا فرا انسانگرایی در عصر هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 225-242]
-
سلطانی کوهانستانی، مریم
تحلیلی بر اتوس اخلاقنگار در هنر ارسطویی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 448-476]
-
سلمانی، علی
سوبژکتیویته و نبوغ به مثابه شرط امکان و امکان هنر زیبا در معماری (ساختار معمارانه) نظام فلسفه کانت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 610-625]
-
سلیمانزاده، اسماعیل
رویکرد نظری به فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 196-207]
-
سهراب نژاد، سید علی
رویکرد فلسفی به آشنایی زدایی در اشعار معاصر ایران [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 62-91]
ش
-
شاقول، یوسف
خوانش بینامتنی دیالوگیسم باختین بر اساس دیالکتیک هگل [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 362-388]
-
شایگانفر، نادر
مطالعه تطبیقی آراء مرلوپونتی و آرنهایم در حیطه ادراک بصری و تبیین رهیافت آن در آموزش هنر (با رویکرد پدیدارشناختی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 254-268]
-
شیبانی رضوانی، فیروزه
تصویرگری به مثابۀ ابزار آموزشی فلسفه به کودکان: تحلیل تصویرنوشتار در سه اثر از شل سیلوراستاین و ولف ارلبروش [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 96-112]
-
شجاری، مرتضی
شهر در حکمت متعالیه و جایگاه آن در کمال انسان [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 1-28]
-
شیخ الاسلام، کیارش
امر سایبری پسامدرن و بحران الهیات [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 490-505]
-
شفیعیون، علیرضا
واکاوی معنای تعلیم و تعالی آدمی در نظام فکری سقراط-افلاطون [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 52-67]
-
شقاقی، حسین
تأملی در باب تفسیر کاهیل از نکته اخلاقی و فرهنگی رساله ویتگنشتاین [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 389-419]
-
شکیبی، زینب
درونگرایی، نقطه تمایز معرفت شناسی دینی فیلیپس با ویتگنشتاین [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 420-447]
-
شکرخواه، یونس
بدن به مثابه رسانه نوین یا فرا انسانگرایی در عصر هوش مصنوعی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 225-242]
-
شکورزاده، پریسا
مفهوم «معنا» در منطق معنای ژیل دلوز [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 407-428]
-
شهرآیینی، مصطفی
بررسی انتقادی رابطه دین و سیاست در رساله الهیاتی ـ سیاسی اسپینوزا [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 792-814]
ص
-
صادقی، رضا
Methods of Racism in Modern Philosophy [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 257-270]
-
صادقی، علیرضا
Perception of Religious “Other” and the Quality of Its Narration in the Cultural Context of Iran [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 285-301]
-
صافیان، محمدجواد
لوگوس هراکلیتوس از منظر پدیدارشناسیِ آغازِ دیگرِ مارتین هایدگر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 495-513]
-
صبوری، حسین
An Investigation into Teachers’ Perception of (Postmodern) Postmethod Pedagogy [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 62-73]
-
صدرمجلس، مجید
احتمال وجود عالم پس از مرگ و آموزه ثواب و عقاب اَعمال در حیات اُخروی در فلسفه دیوید هیوم [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 360-377]
-
صدرمجلس، مجید
مبانی آموزه تربیت سقراطی- افلاطونی در محاوره پروتاگوراس [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 127-148]
-
صفی خانی، اکرم
جایگاه دیگری بزرگِ لکان و چگونگی شکلگیری سوژه در متنهایی برای هیچ اثر بکت [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 613-632]
-
صوفیانی، محمود
هژمونی سکوت: خوانشی هگلی ـ لاکانی از رابطۀ سکوت و زبان در اندیشۀ مولوی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 594-609]
ض
-
ضیاء شهابی، پرویز
جایگاه و نقش مفهوم اتمسفر در پدیدارشناسی نوین هرمان اشمیتس [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 706-744]
-
ضرغامی همراه، سعید
واکاوی رویکرد پساپدیدارشناسی در آموزش مجازی و استلزامات آن برای نظام آموزشی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 150-165]
-
ضیمران، محمد
فلسفه بقای سینما با رویکرد ژان بودریار [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 243-258]
ط
-
طایری، مریم
استیلای شبه پرسشگری بجای پرسشگری در نظامهای تعلیم و تربیت با استناد به اندیشه هانس گئورگ گادامر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 269-282]
-
طالبیان، یحیی
رویکرد اگزیستانسیالیستی به مفهوم تنهایی در جریان شعری رمانتیک سیاه: دهه سی و چهل خورشیدی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 365-382]
-
طالعی بافقی، کاملیا
تحلیلی بر اتوس اخلاقنگار در هنر ارسطویی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 448-476]
ظ
-
ظهرابی، محمد
The Philosophy of Teachers’ Power based on Leech’s Politeness Maxims in Iranian Context [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 399-422]
ع
-
عابدی، مصطفی
بررسی مقایسهای و انتقادی مفهوم آزادی در اندیشه کانت و هایدگر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 643-657]
-
عاشوری کیسمی، محمدعلی
بررسی و نقد رابطه سیاست و اخلاق در هنر در پراگماتیسم پیامبرانه [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 477-504]
-
عبدالکریمی، بیژن
انتقادات ویکو به تفکّر دکارتی، به منزله یکی از مهمترین سرآغازگاههای ظهور تفکّر تاریخی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 561-576]
-
عسکری زاده، فلورا
Educational Time Based on Heidegger's Approach to Temporality [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 34-48]
-
عطارزاده، مهدی
فلسفه بقای سینما با رویکرد ژان بودریار [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 243-258]
-
علایی نژاد، حمید
ارزیابی نقدهای اچمندی به تحلیل تارسکی از مفهوم پیامد منطقی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 505-532]
-
علیزاده نیری، سحر
Perception of Religious “Other” and the Quality of Its Narration in the Cultural Context of Iran [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 285-301]
-
علم الهدا، سید علی
بررسی روششناسی دیدگاههای کتز و فیلیپس در باب تجربه دینی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 546-560]
-
علم الهدا، علی
مفهومشناسی تطبیقی مساله اراده آزاد و اختیار در تعلیم و تربیت بر اساس الگوی «انسان مشکک» [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 149-167]
ف
-
فارغ، سید علی
واکاوی بنیانهای فلسفی «دیزاین» بهمثابه کنش تکنولوژیکی به کمک معانی مستتر در مفهوم بینامتنی «تخنه» [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 696-711]
-
فارغ، سید علی
An Analysis of the User's Interpretation of the Product; Comparative Study of Experience Design and Reception Hermeneutic [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 310-323]
-
فارغ، سید علی
«کنش پژوهی اخلاقی» به مثابۀ فصل مشترک «تربیت پژوهی» با «طراحی پژوهی» [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 168-180]
-
فتح طاهری، علی
The Relativity of the Subject of Truth in Alain Badiou’s Philosophy [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 242-256]
-
فتح طاهری، علی
مفهوم «معنا» در منطق معنای ژیل دلوز [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 407-428]
-
فتحی عمادابادی، اصغر
بررسی تطبیقی موضوع مابعدالطبیعه نزد ارسطو و اسکوتوس [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 453-465]
-
فرامرزقراملکی، احد
Rene Descartes’s Cogito Argument Reconsidered [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 148-163]
-
فرمهینی فراهانی، محسن
واکاوی رویکرد پساپدیدارشناسی در آموزش مجازی و استلزامات آن برای نظام آموزشی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 150-165]
-
فیضی، سمانه
«زیستجهان» در پدیدارشناسی آلفرد شوتز [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 533-561]
-
فیضی، سمیرا
Derrida's Deconstruction and Environmental Graphics: Examination and Analysis Case Study of the Mental Image of Tourists in Isfahan [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 324-347]
ق
-
قادری، مصطفی
Perception of Religious “Other” and the Quality of Its Narration in the Cultural Context of Iran [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 285-301]
-
قاسم تبار، سید امیر
رجیو امیلیا: رویکردی پست مدرن به تعلیم و تربیت اوان کودکی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 40-58]
-
قربانی، قدرت الله
اوصاف عقل گرایی اعتدالی و انتقادی نظام باورهای دینی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 350-364]
-
قربانی شیخ نشین، ارسلان
نظام فلسفی پساکرونا از دریچه تقابل رئالیسم، لیبرالیسم و تئوری انتقادی؛ سناریوهای محکوم، پلتفرم و هریت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 678-695]
-
قسامی، حسین
به سوی یک اخلاق اگزیستانسیال؛ واکاوی مواجهه کییرکگور با داستان ابراهیم از منظر فلسفه هایدگر [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 464-475]
ک
-
کاظم خانی، حبیب الله
جایگاه نظر کانت در میان نظریههای ناظر بر روابط دین و اخلاق [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 562-582]
-
کرامت فر، ناصر
Frommian Biophilic Ethics in Tolstoy’s The death of Ivan Ilyich [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 133-147]
-
کرباسی زاده اصفهانی، علی
بررسی تطبیقی موضوع مابعدالطبیعه نزد ارسطو و اسکوتوس [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 453-465]
-
کشاورز، مرتضی
بررسی نقش عمل در استکمال عقل نظری در آراء مشائیان (کندی، فارابی و ابنسینا) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 730-743]
-
کشفی، عبدالرسول
Rene Descartes’s Cogito Argument Reconsidered [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 148-163]
-
کشفی، عبدالرسول
The Nature of the Soul from Mullā Ṣadrā and John Hick’s Viewpoint [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 271-284]
-
کلباسی اشتری، حسین
قلب و ادراک زیبایی از دیدگاه علامه طباطبائی [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 315-340]
-
کلباسی اشتری، حسین
واکاوی معنای تعلیم و تعالی آدمی در نظام فکری سقراط-افلاطون [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 52-67]
-
کنعانی، ابراهیم
جایگاه دیگری بزرگِ لکان و چگونگی شکلگیری سوژه در متنهایی برای هیچ اثر بکت [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 613-632]
-
کوپال، عطاالله
Reflecting the Hero's Confusion in Sartre's Existentialist Attitude: conditions of appearance and characteristics [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 423-437]
-
کورنگ بهشتی، رضا
تأملی بر دوگان نفس ـ بدن در آیین اورفه و تأثیر آن بر آموزة نفس افلاطون [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 597-612]
-
کوهی گیگلو، توکل
رویکرد انتقادی بر نظریه «خلق از عدم» حکمت متعالیه [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 540-556]
گ
-
گلشنی، مهدی
The Human Soul Is Immaterial [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 120-132]
-
گنجعلی خانی، احد
صبغه سکولاریستی علوم طبیعی نوین [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 422-436]
-
گنجعلی خانی، احد
بررسی مقایسه ای مفهوم حقیقت محمدیه از منظر ملاصدرا و آدام کدمون از نگاه موسی دلئون [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 292-305]
ل
-
لازمی، فریده
احتمال وجود عالم پس از مرگ و آموزه ثواب و عقاب اَعمال در حیات اُخروی در فلسفه دیوید هیوم [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 360-377]
-
لطیفی، علی
بررسی چگونگی مجال یادگیری دادن و تحلیل مراحل و ابعاد آن در الگوی تدریس هیدگر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 301-316]
م
-
ماحوزی، رضا
From the Conflict of the Faculties to the Reconciliation of Knowledge and Nature at Kantian University and Its Lessons for Iran's Higher Education [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 19-33]
-
مازیار، امیر
هنرهای زیبا در اندیشه دکتر سیدحسین نصر [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 768-791]
-
ماکوئی، یاسمین
اکسل هونت و اخلاق بهرسمیتشناسی: موانع و امکانات [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 583-615]
-
مالملی، امیدوار
رویکرد فلسفی به آشنایی زدایی در اشعار معاصر ایران [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 62-91]
-
محبوبی، مینا
An Investigation into Teachers’ Perception of (Postmodern) Postmethod Pedagogy [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 62-73]
-
محبوبی آرانی، حمیدرضا
آگامبن و دیرینهشناسی فلسفی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 712-729]
-
محمدی، حسین
The Nature of the Soul from Mullā Ṣadrā and John Hick’s Viewpoint [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 271-284]
-
محمدی، عبدالحمید
ارزیابی جایگاه معرفتشناختی یقین در اندیشه ویتگنشتاین، از منظر عقلانیت نقاد [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 670-705]
-
محمدی، عبدالحمید
آیا ویتگنشتاین متاخر به ورطۀ نسبیگرایی درمیغلتد؟ یک ارزیابی از منظر عقلانیت نقاد [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 208-224]
-
محمدی، مهدی
A Critical Study of Two Conceptions of Wittgenstein’s “Family Resemblance” [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 222-241]
-
محمدیآغداش، محمد
استحالۀ زبان و پرسوناژ در ادبیات نمایشیِ ساموئل بکت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 466-479]
-
محمدی نیا، عیسی
Critical Consideration on God's Essence and His Features in Open Theism [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 386-398]
-
محمدی نیک، فاتح
تبیین پدیدارشناختی ادراک معلّمان سرآمد از ابعاد و مؤلفههای فلسفه معلّمی خود [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 331-349]
-
محمودی، رحمت الله
پدیدارشناسی ایدئولوژی و نسبت آن با اتوپیا بر پایه آراء ریکور [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 336-359]
-
محمودی، مهدی
مفهومشناسی تطبیقی مساله اراده آزاد و اختیار در تعلیم و تربیت بر اساس الگوی «انسان مشکک» [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 149-167]
-
میری، سیدجواد
مقایسه آراء مارتین هایدگر و علی شریعتی در قبال تکنولوژی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 626-642]
-
میری، سید ضیاء الدین
بررسی چگونگی مجال یادگیری دادن و تحلیل مراحل و ابعاد آن در الگوی تدریس هیدگر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 301-316]
-
مرادی باستانی، گلچهره
فلسفه تعلیم و تربیت برای آینده از دیدگاه توماس دو کُنَنک [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 166-185]
-
میرزایی، محمدسینا
بررسی انتقادی رابطه دین و سیاست در رساله الهیاتی ـ سیاسی اسپینوزا [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 792-814]
-
مروجی، احسان
جایگاه و نقش مفهوم اتمسفر در پدیدارشناسی نوین هرمان اشمیتس [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 706-744]
-
مسعودی، عباس
Derrida's Deconstruction and Environmental Graphics: Examination and Analysis Case Study of the Mental Image of Tourists in Isfahan [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 324-347]
-
مشکی، مهدی
صبغه سکولاریستی علوم طبیعی نوین [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 422-436]
-
مشکات، محمد
رابطۀ ضرورت بیرونی و درونی و علم در نزد هگل [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 869-897]
-
مصباحیان، حسین
اکسل هونت و اخلاق بهرسمیتشناسی: موانع و امکانات [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 583-615]
-
مصباحیان، حسین
پدیدارشناسی ایدئولوژی و نسبت آن با اتوپیا بر پایه آراء ریکور [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 336-359]
-
مصباحیان، حسین
ایده هایدگری دانشگاه: مبانی فلسفی مخالفت هایدگر با آزادی آکادمیک [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 186-207]
-
مصطفوی، نفیسه
ارزیابی تطبیقی هوش حکمی با هوش معنوی و نسبت آن با تعلیم و تربیت [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 111-126]
-
معتمدی، منصور
«زیستجهان» در پدیدارشناسی آلفرد شوتز [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 533-561]
-
مفتونی، نادیا
Farabi’s Perspective on Global Peace [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 302-309]
-
مقیم نژادحسینی، محبوبه
هنرهای زیبا در اندیشه دکتر سیدحسین نصر [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 768-791]
-
مقنی پور، مجیدرضا
مطالعه ماهیّت، کارکرد و تجسم «عدد» در آگاهی اسطوره ای از منظر ارنست کاسیرر [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 745-767]
-
منصوری، علیرضا
فرایند تکامل در لامارکیسم و داروینیسم؛ شباهتها و تفاوتها [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 577-593]
-
منصوری، غلامرضا
Critical Study of the Epistemological Foundation of Constitutionalism in Face of Modernism [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 479-489]
-
مهتدی، علی اکبر
رویکردها و روش های آموزش تفکر فلسفی به کودکان [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 129-149]
-
مهدوی، محمد
نقش قوه خیال در تبیین وحی از دیدگاه حکیم ابن سینا و ملاصدرا [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 214-231]
-
مهرنیا، حسن
بررسی چگونگی مجال یادگیری دادن و تحلیل مراحل و ابعاد آن در الگوی تدریس هیدگر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 301-316]
-
مهروند، احد
Frommian Biophilic Ethics in Tolstoy’s The death of Ivan Ilyich [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 133-147]
-
موسی زاده، عیسی
بررسی مقایسهای و انتقادی مفهوم آزادی در اندیشه کانت و هایدگر [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 643-657]
-
موسوی، سید محسن
ریشههای یونانی و یونانی مآبی زیبایی شناسی دیونوسیوس مجعول [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 480-494]
-
موسوی، سید مختار
سه مرتبه حرکت بر مبنای سه سیر فلسفی ملاصدرا: حرکت طبیعی، حرکت جوهری، تجدد امثال [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 119-153]
-
موسوی، سید مختار
تحلیل گفتمان، علوم انسانی بومی، یا علوم انسانی جهان [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 445-463]
-
موسوی مقدم، سید رحمت الله
مطالعه تطبیقی زیباییشناسی در اندیشه افلاطون و حکمت سهروردی [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 383-394]
-
مولائی، اصغر
شهر در حکمت متعالیه و جایگاه آن در کمال انسان [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 1-28]
ن
-
نامور، رسول
رویکرد نظری به فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 196-207]
-
نجفی کلیانی، محمد
قبای قانون بر قامت اخلاق؛ نگرشی انتقادی بر خوانش پاتریک دِولین در باب الزام قانونی اخلاق متعارف [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 514-532]
-
نژادمحمد، وحید
فلسفه تعلیم و تربیت برای آینده از دیدگاه توماس دو کُنَنک [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 166-185]
-
نصری، عبدالله
بررسی و نقد رابطه سیاست و اخلاق در هنر در پراگماتیسم پیامبرانه [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 477-504]
-
نصیری، منصور
بررسی انتقادی نظریۀ معرفتشناسی مشارکت در فهم باورهای دینی [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 277-291]
-
نصراصفهانی، مریم
سکوت فارابی: جایگاه منزل در مدینه فاضله [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 815-837]
-
نصیرزاده بکرآباد، علیرضا
وحدت به مثابۀ ایده آل فلسفۀ هگل [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 533-545]
-
نمایندگی، زهرا سارا
The Relativity of the Subject of Truth in Alain Badiou’s Philosophy [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 242-256]
-
نواختی مقدم، امین
تحلیل گفتمان، علوم انسانی بومی، یا علوم انسانی جهان [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 445-463]
-
نوری، مرتضی
روشنگری و سلطه: نقدی بر تحلیلهای فوکو از گفتمان رهاییبخش روشنگری [دوره 16، شماره 38، 1401، صفحه 838-868]
-
نورانی، حبیب اله
واکاوی مفاهیم بنیادی فلسفۀ تربیتی اپیکتتوس به روایت آنتونیلانگ [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 1-15]
-
نورانی خطیبانی، سیّده فاطمه
چگونگی نسبت میان مفهوم «وجود» و معنای «خدا» در رسائل کلامی بوئثیوس [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 437-452]
-
نورداد، نوا
انواع سنجش آموزشی با رویکردهای مختلف به فراگیری [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 68-85]
-
نوروزی، رضاعلی
تحلیلی بر موانع تربیت عقلانی از دیدگاه هگل [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 521-539]
و
-
واعظی، اصغر
A Critical Study of Two Conceptions of Wittgenstein’s “Family Resemblance” [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 222-241]
-
وحدتی دانشمند، علی
«تعلّق به» و «گسستن از»؛ تأمّلی بر نسبت هرمنوتیک گادامر، پداگوژی انتقادی و سنّت [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 317-330]
-
وهابپور، حسین
رویکرد انتقادی بر نظریه «خلق از عدم» حکمت متعالیه [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 540-556]
ه
-
هاشمی، عطاالله
Coincident Objects and The Grounding Problem [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 164-173]
-
هاک، سوزان
The Erosion of Academic Virtue [دوره 16، شماره 41، 1401، صفحه 1-18]
-
هانی، کاظم
نسبت میان روش سقراطی و دوستداری دانایی (فیلوسوفیا) [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 181-195]
-
همتی، ذوالفقار
«متخصص اخلاقی» مفهومی مهم ولی مجهول در فلسفه اخلاق هیوم و تناظر آن با رهیافت آشنای «داور راستین» در زیبایی شناسی هیوم [دوره 16، شماره 40، 1401، صفحه 259-276]
ی
-
یوسفی، زینب
بررسی تحول نگرش کلامی قاعده لطف به مسئله شمول گرایی در نجات (علامه طباطبایی و جوادی آملی) [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 395-409]
-
یوسف زاده، باقر
رویکردها و روش های آموزش تفکر فلسفی به کودکان [دوره 16، شماره 39، 1401، صفحه 129-149]